Turystyka w social media
W chwili obecnej niewiele polskich biur podróży wpadło na pomysł promocji w social media. Wykorzystanie portali typu Facebook jest znikome i właściwie dopiero się rozpoczyna, być może z niewiedzy lub z braku wiary w tego tupu narzędzia.
Kanał sprzedaży przez Internet dla tej branży jest z roku na rok szerszy. Nowo powstające biura – pośrednicy w sprzedaży ofert, zmiana czy lifting stron największych touroperatorów, wprowadzenie funkcjonalności pełnej rezerwacji drogą elektroniczną tylko to podkreśla. Dlaczego nie poszerzyć zatem kanałów komunikacji o social media.
Pokusiliśmy się o analizę sytuacji sprzedaży ofert turystycznych na Facebook.com. Ciekawa sytuacja, największą ilością fanów może się poszczycić fanpage „Ja chcę na wakację”. Ponad 103 tyś fanów to na pewno imponująca liczba. Ale kto nie chce na wakacje? Ciekawe moderowanie, piękne zdjęcia, ciekawostki o różnych miejscach na świecie, z pewnością rozbudzają wyobraźnię fanów tej strony. 1000-2000 „lubię to” pod każdym z postów świadczy o ich ogromnej popularności. Ten fanpage to niesamowity potencjał dla biura podróży.
Istnieje także kilka podobnych stron, traktujących o turystyce, jednakże nie związanych z biurami podróży, oraz niesamowita liczba niewielkich akcji mniejszych społeczności manifestujących swoje chęci wyjazdowe. To że wystarczy chwytliwa nazwa fanpage a w lawinowym tempie przybywa mu użytkowników, wie każdy fan Facebooka.
Popatrzmy na biura podróży – te mniejsze i większe, próbujące wykorzystać kanał społecznościowy do sprzedawania swojej oferty:
- „Orbis Travel Rozpieszczamy Cenami” to ciekawie prowadzony fanpage, stawiający na komunikację z użytkownikami (póki co niestety niewieloma). Na stronie www mamy co prawda informację i zaproszenie na Facebooka, ale jest to jedynie mały button. Pytanie czy wtyczka społecznościowa ze zdjęciami użytkowników bardziej zachęcała by internautów?
- „eSKY.pl – Internetowe Centrum Podróży” z całkiem imponującą liczbą ponad 2 600 fanów. Co proponują – wpisy z najciekawszymi ofertami last minute, zagadki i quizy. Jak na tak dużą liczbę śledzących osób, zadziwiająco mało tu komentarzy i wypowiedzi. Zdarzają się zapytania fanów o konkretne oferty i tu duży plus moderator odpowiada na wszystkie szczegółowo, podając linki do strony z ofertami.
- „Biuro Turystyki Aktywnej LA-VENTURA„ posiada w chwili obecnej niewielką społeczność bo jedynie 281 fanów. Paralotnie, żeglarstwo, kajaki, windsurfing to jedne z wielu sportów, z udaiałem których biuro proponuje nam imprezy. Znajdziemy tu oferty polskie i zagraniczne, tańsze i droższe. Widać, że fanpage jest w fazie rozwoju – trzymamy kciuki.
Znajdziemy także takie biura jak „El Mundo Biuro Podróży”, „Biuro podróży Summertime”, „BIURO PODRÓŻY nieznane kontynenty”, „Biuro podróży EL GLOBO” i wiele innych.
Co pisać na stronie biura aby zaciekawić swoich fanów i pozyskać nowych? Kilka wskazówek:
- ładne zdjęcia pobudzające wyobraźnię, a to często klucz do sukcesu,
- chętnie czytamy opinie i relacje innych z podobnych wyjazdów – zachęcajmy więc swoich fanów do dzielenia się nimi,
- last minute w dobrej cenie zawsze ma wzięcie,
- fani pytają, biuro odpowiada – czyli zachęcanie do rozmowy i pytań o ofertę biura
- opisy ciekawych miejsc, wycieczek mogą pomóc wybrać ciekawą ofertę wyjazdu
- przede wszystkim należy starać się prowadzić komunikację dwustronną, pozwólmy na swobodne wypowiedzi fanów, reagujmy na nie, komentujmy, tłumaczmy.
There are no comments