Czy marketerzy faktycznie mierz膮 ROI?

Czy marketerzy faktycznie mierz膮 ROI?

Czy marketerzy faktycznie mierz膮 ROI?馃

7/10 marketer贸w zajmuj膮cych si臋 dzia艂aniami digital twierdzi, 偶e mierzy ROI. Ale czy naprawd臋?
Najnowszy raport LinkedIn Marketing Solutions sugeruje, 偶e marketerzy w zdecydowanej wi臋kszo艣ci mierz膮 KPI, ale nie ROI鈥硷笍

Ankieta LinkedIn przeprowadzona w艣r贸d 4000 specjalist贸w z bran偶y B2B i B2C na ca艂ym 艣wiecie wykaza艂a, 偶e marketerzy zbyt szybko mierz膮 ROI鈴. Ponad trzy czwarte (77%) respondent贸w twierdzi, 偶e mierzy ROI w pierwszym miesi膮cu, a jedna czwarta (26%) mierzy w pierwszym tygodniu kampanii. Wydaje si臋 to niesp贸jne, bior膮c pod uwag臋, 偶e 55% tych samych sprzedawc贸w twierdzi, 偶e ich cykl sprzeda偶owy trwa 3 lub wi臋cej miesi臋cy. Cykle sprzeda偶y B2B mog膮 zwykle trwa膰 艣rednio 6 miesi臋cy lub d艂u偶ej, jednak tylko 4% respondent贸w twierdzi, 偶e mierzy ROI w sze艣ciomiesi臋cznym okresie.

W Takim razie co mierz膮 marketerzy鈦夛笍

Na pytanie, jakich miernik贸w u偶ywaj膮 do pomiaru ROI馃搳, respondenci wymienili najcz臋艣ciej liczb臋 polubie艅 / akcji, kt贸re s艂u偶膮 im do mierzenia cel贸w, takich jak zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki (54% marketer贸w), budowanie obecno艣ci w Internecie (58%) i zwi臋kszenie zaanga偶owania w tre艣膰 (74%). Ankietowani mierzyli tak偶e wsp贸艂czynnik konwersji z rejestracji lub liczby klient贸w (60%), a tak偶e 艂膮czn膮 liczb臋 rejestracji lub generowane przychody (48%).

艢rednio najcz臋艣ciej stosowanym wska藕nikiem dla wszystkich cel贸w by艂y jednak koszt klikni臋cia (CPC) i wsp贸艂czynnik klikalno艣ci (CTR), kt贸re s膮 wska藕nikami KPI – a nie miar膮 ROI 鈥硷笍

A Wy mierzycie ROI w swoich firmach? 馃

Wi臋cej przeczytacie tutaj:
馃憞馃憞馃憞
https://www.marketingcharts.com/business-of-mar鈥/roi-111283鈥

roimedia agency360 marketingonline marketing reklama roi statystyki mierzeniewynik贸w jako艣膰

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart