Czy marketerzy faktycznie mierzą ROI?
Czy marketerzy faktycznie mierzą ROI?🤔
7/10 marketerów zajmujących się działaniami digital twierdzi, ze mierzy ROI. Ale czy naprawdę?
Najnowszy raport LinkedIn Marketing Solutions sugeruje, że marketerzy w zdecydowanej większości mierzą KPI, ale nie ROI‼️
Ankieta LinkedIn przeprowadzona wśród 4000 specjalistów z branży B2B i B2C na całym świecie wykazała, że marketerzy zbyt szybko mierzą ROI⏳. Ponad trzy czwarte (77%) respondentów twierdzi, że mierzy ROI w pierwszym miesiącu, a jedna czwarta (26%) mierzy w pierwszym tygodniu kampanii. Wydaje się to niespójne, biorąc pod uwagę, że 55% tych samych sprzedawców twierdzi, że ich cykl sprzedażowy trwa 3 lub więcej miesięcy. Cykle sprzedaży B2B mogą zwykle trwać średnio 6 miesięcy lub dłużej, jednak tylko 4% respondentów twierdzi, że mierzy ROI w sześciomiesięcznym okresie.
W Takim razie co mierzą marketerzy⁉️
Na pytanie, jakich mierników używają do pomiaru ROI📊, respondenci wymienili najczęściej liczbę polubień / akcji, które służą im do mierzenia celów, takich jak zwiększenie świadomości marki (54% marketerów), budowanie obecności w Internecie (58%) i zwiększenie zaangażowania w treść (74%). Ankietowani mierzyli także współczynnik konwersji z rejestracji lub liczby klientów (60%), a także łączną liczbę rejestracji lub generowane przychody (48%).
Średnio najczęściej stosowanym wskaźnikiem dla wszystkich celów były jednak koszt kliknięcia (CPC) i współczynnik klikalności (CTR), które są wskaźnikami KPI – a nie miarą ROI ‼️
A Wy mierzycie ROI w swoich firmach? 🤔
Więcej przeczytacie tutaj:
👇👇👇
https://www.marketingcharts.com/business-of-marketing/roi-111283?mc_cid=ad10dca355&mc_eid=c3baa5dbb1
roimedia agency360 marketingonline marketing reklama roi statystyki mierzeniewyników jakość