Profile użytkowników portali społecznościowych

Profile użytkowników portali społecznościowych

We wrześniu 2009 roku firma IMAS International przeprowadziła niezwykle ciekawe badanie, segmentując i opisujące użytkowników portali społecznościowych w Polsce. Planując kampanię w social media, musimy brać pod uwagę rozkład poszczególnych grup i ich skłonność do interakcji.

W badaniu zostały wyodrębnione następujące grupy:

segmentacjaUżytkownikówSpołecznościOBSERWATORZY

  • Liczebność – 17%
  • Wiek – 25-54 lata, jednak większość to 25-34 lata
  • Przeważają mężczyźni
  • Osoby aktywne zawodowo, o średnich i wyższych dochodach. Ci użytkownicy są najbardziej bierni społecznościowo i poświęcają najmniej czasu na sprawy prywatne przeglądając Internet. Portale społecznościowe wykorzystują głównie do kontaktów ze znajomymi i mają średnio 154 znajomych. Niezwykle rzadko akceptują zaproszenia od marek, sami również nie poszukują tego rodzaju informacji.

BYWALCY

  • Liczebność – 20%
  • Wiek 25-44 lata, większość 35-44 lata
  • Przewaga mężczyzn
  • Osoby o mniejszej aktywności zawodowej niż grupa poprzednia, z dochodami średnimi i wyższymi. Zdecydowana większość bo aż 82% żyje z partnerem. Internet dla nich jest niezwykle istotnym jednak nie dominującym kanałem komunikacji. Profile na serwisach społecznościowych wykorzystują do podtrzymywania kontaktów oraz rozrywki. Średnia liczba znajomych to 154 osoby (często rozproszeni na różnych portalach). Preferują klasyczne formy kontaktu takie jak e-mail.

ENTUZJAŚCI

  • Liczebność – 18%
  • Wiek – 25-54 lata, większość to grupy 25-34 lata oraz 45-54 lata
  • Przewaga kobiet
  • Bardzo aktywni konsumenci. Dochody średnie i niższe, 67% żyje z partnerem, ale aż 20% jest singlem. Portale społecznościowe są niezwykle istotna częścią ich życia, spędzają na nich bardzo dużo czasu (25% średnio ponad dwie godziny dziennie). Segment ten jest niezwykle otwarty na marki, bardzo chętnie akceptujący zaproszenia do profili marek.

NASTĘPCY

  • Liczebność – 17%
  • Wiek 25-54 lata, dominująca grupa 25-34 lata
  • Przewaga kobiet
  • Osoby te są wymagającymi konsumentami, przeważnie z dochodami niższymi i średnimi. Ponad 50% żyje z partnerem, jednak aż 26% osób jest singlami. Dość intensywnie korzystają z portali społecznościowych, są zaangażowani emocjonalnie. Portale wykorzystują do bieżącego kontaktu i rozrywki. Mają średnio 156 znajomych. Są otwarci na zaproszenia od innych jednak rzadko akceptują zaproszenia od marek.

ODKRYWCY

  • Liczebność  – 16%
  • 77% tego segmentu to osoby młode w wieku 18-24 lata
  • Niewielka przewaga mężczyzn
  • Są na progu swojej kariery, mają zróżnicowane dochody. Ponad połowa tej grupy to single. Spędzają bardzo dużo czasu w Internecie i są bardzo aktywni. Z 15 minut wolnego czasu 57% przeznacza ją na pocztę email, 36% korzysta z komunikatorów a 31% w tym czasie użytkuje portale społecznościowe. Profile wykorzystują do podtrzymywania znajomości, rozrywki i poznawania nowych osób. Średnia liczba znajomych to 206 osób. Są bardzo otwarci na marki, są wobec nich lojalni, ale mimo wszystko rzadko akceptują od nich zaproszenia.

SCEPTYCY

  • Liczebność – 12%
  • Wiek 16-24 lata
  • Ponad połowa grupy to single, dochody grupy zależą od możliwości rodziców. Osoby z tego segmentu są pozbawione preferencji w wy borze serwisów społecznościowych, wykazują nawet lekko „anarchistyczne” podejście. Dużą ilość czasu spędzonego w Internecie poświęcają do celów prywatnych, ale są mało zaangażowani emocjonalnie w serwisy społecznościowe. Otwarci na kontakty online i na zaproszenia od innych. Średnio w swoim profilu mają 166 znajomych. Są sceptyczni w stosunku do marek, nie przywiązują się do nich i nie doceniają wagi ich wizerunku. Bardzo rzadko akceptu ją od nich zaproszenia.

There are no comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart