Szacunkowa stawka za wyświetlenie u góry strony w Google AdWords
W panelu Google AdWords pojawiła się nowa informacja: Szacunkowa stawka za wyświetlenie u góry strony. Informacja ta jest dostępna w zakładce „Słowa kluczowe” i domyślnie jest wyłączona. Szacunkowa stawka za wyświetlenie u góry strony oznacza w przybliżeniu ile reklamodawca będzie musiał zapłacić za pojedyncze kliknięcie, gdy jego reklama linków sponsorowanych zostanie wyświetlona nad wynikami naturalnymi.
Dotychczas, reklamodawcy dysponowali na swoich kontach Google AdWords informacją o szacunkowej stawce za pierwszą stronę wyników wyszukiwania, co w praktyce mocno utrudniało wycenę średniego kosztu CPC dla branży, w której wcześniej nie prowadziło się kampanii linków sponsorowanych. Nowa informacja może znacząco ułatwić planowanie budżetów kampanii reklamowej w Google AdWords. Czy na pewno?
W praktyce nie wygląda to już tak kolorowo. Na jednym z naszych kont, po założeniu nowej grupy reklamowej i dodaniu do niej fraz kluczowych oraz wyświetleniu kolumny szacunkowej stawki za wyświetlenie u góry strony zamiast wartości widnieją myślniki. Także informacji brak.
Być może, dane te pojawią się dopiero po uruchomieniu kampanii lub w jej trakcie. Jedno jest pewne: dane te ułatwią planowanie kampanii PPC. Moja jedyna obawa jest tego typu, że dane te będą obarczone niemałym błędem statystycznym. Ogólnie, jest to zdecydowanie krok w dobrą stronę!
Jak włączyć szacunkową stawkę za pozycje od 1 do 3 w Google AdWords?
- Przejdź do zakładki „Słowa kluczowe” i wybierz z menu „Kolumny” > „Dostosuj kolumny”.
- W lewej kolumnie „Atrybuty” zaznacz pole checkbox „Szac. stawka za wyświetlenie u góry strony” i kliknij „Zapisz”.
Od teraz będąc na zakładce „Słowa kluczowe” będzie wyświetlać się kolumna z szacowaną stawką CPC za pozycje 1-3 w Google AdWords.
Więcej informacji na stronach Google: https://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=pl&ctx=tltp&answer=1652129.