Marketing farmaceutyczny – suplementy diety vs. Internauci.

Marketing farmaceutyczny – suplementy diety vs. Internauci.

Z raportów dotyczących sprzedaży leków OTC wynika, że wzrasta ich sprzedaż w kanale Internetowym.  Jako, że wśród naszych Klientów znajdują się firmy farmaceutyczne, zdecydowaliśmy się przeprowadzić wśród Internautów badanie ankietowe, dotyczące sposobu odbioru przez nich różnych form reklamy (TV, prasa, radio), a w szczególności zbadać skuteczność reklamy Internetowej.

Wyniki przeszły nasze najśmielsze oczekiwania ale o tym poniżej.

Na pytanie „Skąd czerpiesz informacje nt. suplementów diety”, 77% Internautów wskazało Internet, 46% telewizję, 43,5% prasę, a 30% ankietowanych swoich znajomych, zostawiając daleko w tyle radio, lekarza czy farmaceutę.

Bardzo interesujące okazały się odpowiedzi na pytanie „Jaką formę reklamy Internetowej zapamiętałaś najbardziej?”. Aż 47,4% wskazało na reklamę banerową, 21,8% reklamę na Facebooku, 17% w wyszukiwarkach (Google) i 14% na blogach.

Z kolei na pytanie „Czy kliknąłeś kiedykolwiek w baner reklamujący suplement diety?” 42,5% odpowiedziało TAK.

Ciekawie również kształtowały się odpowiedzi na pytanie ”Czy znana twarz promująca suplement diety jest w stanie zachęcić Cię do zakupu?”. Ponad 72% ankietowanych odpowiedział, że NIE.

Wyniki badania utwierdziły nas i naszych Klientów w przekonaniu o wzrastającej roli reklamy Internetowej oraz Internetu jako kanału sprzedaży suplementów diety.

Całość badania obejmowała 18 pytań, a wśród nich zadaliśmy takie jak: „Czy kupiłeś suplement diety pod wpływem reklamy w Internecie?” „Czy kupiłeś suplement diety poprzez Internet?”, „Które z poniższych kategorii suplementów znasz z reklamy Internetowej?”.

Firmy farmaceutyczne zainteresowane wynikami badań lub planowaniem efektywnych strategii działań w Internecie, zapraszamy do kontaktu pod adresem biuro@e-ffectica.pl

3 Comments

  • Wyniki są interesujące. Możecie napisać coś więcej o metodologii badania?

  • Łukaszu, ankieta przeprowadzana była na grupie internautów w wieku powyżej 15 roku życia. Dobraliśmy próbę reprezentatywną w zakresie liczebności jak i rozkładu wiekowego. Badanie składało się z kilkunastu pytań ankietowych. Jedynie próbkę wyników przedstawiamy na blogu. Całość badania dostępna jest dla naszych klientów z branży farmaceutycznej.

    Anna Pytkowska
  • Niestety farmacja i internet kojarzy mi się już tylko z „buy viagra” spamem…

Comments are closed.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart