Serwisy mikroblogowe – strategia obecności marki
Czy serwisy mikroblogowe są dobrym sposobem na promocję naszej marki w sieci? Po co Internauci śledzą marki na Twitterze czy Blipie? Na te pytania odpowiedziały nam badania zrobione w Stanach Zjednoczonych i opublikowane przez eMarketer.com. Jako trzy główne powody Internauci wskazali chęć zdobycia wiedzy o nowych produktach, chęć bycia w stałym kontakcie z wydarzeniami w firmie, oraz chęć zdobycia informacji o obniżkach i promocjach.
W badaniu (2010 Social Media Industry Marketing Report) pokazującym wykorzystywane przez marketerów narzędzia Social Media, Twitter w USA znalazł się na pierwszym miejscu. Wykorzystuje go aż 88% marketerów. Tylko jeden punkt procentowy mniej ma Facebook – 87%. Co ciekawe, ci którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z tymi narzędziami, w pierwszej kolejności wybierają Facebooka, po kilku miesiącach proporcja ta się zmienia na korzyść serwisów mikroblogowych.
Jak pokazują statystyki, Twitter czy Blip lepiej sprawdzają się także w przypadku oferty B2B. Tym bardziej, że jak pokazują badania, osoby śledzące chętnie czytają o tym co się dzieje w firmie, chcą mieć dostęp do ekskluzywnej treści, informacji o nowych produktach czy usługach.
Każdorazowo zastanówmy się zatem o zasadności prowadzenia tego typu działań, porównując treści które chcemy publikować z tym czego oczekują Internauci.
Warto również zwrócić uwagę na zapewnienie ciągłości działań na serwisach mikroblogowych. Inaczej może dojść do sytuacji w której profile firm które zostały na nich stworzone zamiast pomagać będą niekorzystanie wpływały na wizerunek.