Serwisy mikroblogowe – strategia obecności marki

Serwisy mikroblogowe – strategia obecności marki

Czy serwisy mikroblogowe są dobrym sposobem na promocję naszej marki w sieci? Po co Internauci śledzą marki na Twitterze czy Blipie? Na te pytania odpowiedziały nam badania zrobione w Stanach Zjednoczonych i opublikowane przez eMarketer.com. Jako trzy główne powody Internauci wskazali chęć zdobycia wiedzy o nowych produktach, chęć bycia w stałym kontakcie z wydarzeniami w firmie, oraz chęć zdobycia informacji o obniżkach i promocjach.

20100901_emarketer_Twitterfollowers

W badaniu (2010 Social Media Industry Marketing Report) pokazującym wykorzystywane przez marketerów narzędzia Social Media, Twitter w USA znalazł się na pierwszym miejscu. Wykorzystuje go aż 88% marketerów. Tylko jeden punkt procentowy mniej ma Facebook – 87%. Co ciekawe, ci którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z tymi narzędziami, w pierwszej kolejności wybierają Facebooka, po kilku miesiącach proporcja ta się zmienia na korzyść serwisów mikroblogowych.

20100901_KanałySM

Jak pokazują statystyki, Twitter czy Blip lepiej sprawdzają się także w przypadku oferty B2B. Tym bardziej, że jak pokazują badania, osoby śledzące chętnie czytają o tym co się dzieje w firmie, chcą mieć dostęp do ekskluzywnej treści, informacji o nowych produktach czy usługach.

Każdorazowo zastanówmy się zatem o zasadności prowadzenia tego typu działań, porównując treści które chcemy publikować z tym czego oczekują Internauci.

Comments

  • Warto również zwrócić uwagę na zapewnienie ciągłości działań na serwisach mikroblogowych. Inaczej może dojść do sytuacji w której profile firm które zostały na nich stworzone zamiast pomagać będą niekorzystanie wpływały na wizerunek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart