Reklama leków – jak dotrzeć do grupy 55+ za pomocą internetu

Reklama leków – jak dotrzeć do grupy 55+ za pomocą internetu

Starzenie się naszego społeczeństwa powoduje, że coraz więcej osób poszukuje w Internecie informacji na temat zdrowia oraz lekarstw. Przy większości kampanii leków i produktów farmaceutycznych, grupą docelową są osoby powyżej 55 roku życia. Do tej pory osoby te stanowiły niewielką część użytkowników Internetu, dlatego firmy farmaceutyczne planowały kampanię głównie w telewizji i prasie. Z badań zrobionych w USA przez Mediamark Research & Intelligence wynika, że w najbliższych latach gwałtownie wzrośnie ilość internautów poszukujących informacji związanych ze zdrowiem.

Badania pokazały, że seniorzy nie oczekują jedynie informacji o nowych lekach. Poszukują wiedzy o działaniach niepożądanych produktów które są na rynku, informacji na temat chorób i sposobów radzenia sobie z nimi. Bardzo istotne jest dla nich bezpieczeństwo i pełna informacja. Poniższy wykres przedstawia główne tematy zainteresowań.

Seniorzy pytani o skuteczne i lubiane przez nich reklamy produktów farmaceutycznych, wskazywali humor jako ten najbardziej zapamiętywany element. Osoby 55+ lubią także, gdy w reklamie występują osoby będące w ich wieku.

Kampanie w social media, skuteczne działania przy młodszych grupach docelowych, w przypadku seniorów nie zawsze bywają trafionymi. Osoby powyżej 65 roku życia nie wierzą w informacje znalezione na forach i blogach, oraz w serwisach społecznościowych. Aby dotrzeć do tej grupy musimy użyć bardziej autorytatywnych form marketingu online.

Comments

  • Mimo ciekawych wyników raczej podszedłbym do nich z pewnym dystansem. Społeczeństwo w USA a społeczeństwo w Polsce, dzielą znaczne różnice w podejściu do używania komputerów w wieku 55+. Oczywiście warto przygotować kampanię internetową dla takiej grupy, ale raczej jako dodatek do innych działań, niż działanie samo w sobie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart