Reklama na Facebook – jak zyskać i stracić fanów
Badania użytkowników portal społecznościowych przeprowadzone przez e.marketer.com pokazały, że dla fanów marek na Facebooku, równie ważne są oferowane na fanpage rabaty, konkursy i inne korzyści materialne, jak nasza osobista sympatia dla danej marki czy produktu.
Jest to istotne zważywszy na to, że większość działań prowadzących do zwiększenia ilości fanów danego fanpage’a, wykonują osoby/firmy prowadzące tą stronę. Badania pokazały że ¾ użytkowników – fanów marek, stało się nimi dzięki zaproszeniu id samej marki lub reklamie. Blisko 60% fanów wskazało zaproszenie znajomego jako powód. Znajomi wysyłają zaproszenia jeśli skutecznie prowadzone są działania kierowane do internautów, a fani z konsumentów stają się prosumentami naszej marki.
Warto również zwrócić uwagę na fakt, iż blisko 50% użytkowników poszukuje samodzielnie fanpage’y ulubionych marek i produktów. Szukają na Facebooku, ale także na stronie www marki. Ilość wyszukań wzrasta w przypadku prowadzenia innych działań marketingowych, takich jak emitowanie kampanii banerowej.
Działania nie kończą się na pozyskaniu fanów. To dopiero początek całego procesu, który powinien być należycie prowadzony w oparciu o przemyślaną strategię działań. Sztuką jest bowiem fanów utrzymanie. Tu również wesprę się badaniami emarketer.com, w prezentacji głównych powodów rezygnacji z bycia fanem marki. Najczęstsze argumenty to:
- dana marka już mnie nie interesuje
- posty publikowane były zbyt często
- informacje publikowane przez markę były nieinteresujące
- marka publikowała informacje które mi się nie podobały
- informacje publikowane przez markę miały zbyt małą częstotliwość.
Nie zarzucajmy zatem fanów nadmiarem wpisów. Pamiętajmy ze będą także tacy, którzy nie przestaną być fanami, ale zablokują posty publikowane z danego fanpage’a.
There are no comments