Zakupy w internecie – najważniejsze elementy według użytkowników
Z badań przeprowadzony w lutym 2012 przez comScore, dla kupujących za pośrednictwem sklepów internetowych kwestie dotyczące wysyłki są już tak samo ważne jak wybór produktów czy ich jakość. Na rabat w postaci tańszej lub darmowej przesyłki wskazało aż 58% ankietowanych badanych.
Na kolejnych pozycjach znalazły się łatwa możliwość zwrotu lub wymiany zaklupionego towaru (42%) a dopiero na 3 miejscu różnorodność marek oraz produktów (38%).
Wiele sklepów zrozumiało że jakość obsługi klienta też jest w czołówce wskazywanych przez użytkowników jako kluczowa kwestia przy wyborze miejsca zakupu. O jakości według użytkowników świadczy właśnie możliwość zwrotu, ale także funkcjonalności w samym serwisie, umożliwiające dopasować kwestie zakupów do indywidualnych preferencji.
Badania comScore pokazały, że polityka dotycząca zwrotów i wymian była najważniejsza dla użytkowników z najwyższym poziomem niezadowolenia. Raport sugerował poprawę tej kwestii przez sklepy internetowe.
Największa ilość rezygnacji w trakcie dokonywania zakupów spowodowana jest wg raportu przez ukrywanie kosztów przesyłki i pokazywanie ich dopiero w ostatnim kroku zamówienia. Aż 55% użytkowników zadeklarowało rezygnację z zakupów z tego właśnie powodu.