Alior Sync wykorzystuje cloaking w kampaniach reklamowych w Internecie

Alior Sync wykorzystuje cloaking w kampaniach reklamowych w Internecie

Pomysłodawcy kampanii reklamowej promującej Alior Sync wykazali się nie lada kreatywnością. Połączyli kampanię banerową z pozycjonowaniem w naturalnych wynikach wyszukiwania, by sprowadzić użytkowników na serwis https://ty.i.sync.pl/. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wykorzystano do tego klasyczny cloaking.

Na portalu onet.pl (podserwis kobieta.onet.pl) wyświetla się poniższy baner (uwaga ma ustawiony capping):

AliorSync cloaking

Po kliknięciu baner kieruje na taki oto adres:

W rezultacie użytkownik trafia na stronę wyników wyszukiwania w Google z zadanym zapytaniem: „sync110476”. W chwili obecnej (pisania tego posta) wyszukiwarka Google zwraca u nas 1220 wyników stron niezwykle wysokiej jakości, co obrazuje poniższy zrzut ekranu:

 

Po kliknięciu w każdy z tych linków użytkownik jest przekierowywany na serwis https://ty.i.sync.pl/ za pomocą dwóch przekierowań typu 302. Obrazuje to poniższy zrzut z HttpFox-a:

Zwykłe przekierowanie? Nie, to cloaking. Wystarczy sprawdzić zapisaną w Google kopię pierwszej ze zwracanych w wynikach wyszukiwania stron wpisując zapytanie:

cache:zsynchronizuj-sie-z-nami.pl

a naszym oczom ukaże się:

Teraz już wiadomo, dlaczego te strony są widoczne dla zapytania „sync110476”. Ciekawy jestem jakie jest Wasze zdanie na temat tego rodzaju praktyk. Trzeba przyznać, że sam pomysł połączenia SEO i kampanii banerowej jest ciekawy. Jednak sposób w jaki to wykonano pozostawia wiele do życzenia.

Aktualizacja (2 czerwca 2012 r.)

Z indeksu Google wypadło ok. 1 tys. stron na zapytanie „sync110476”.  Obecnie u nas widać tylko 253 wyniki.

Share on

7 Comments

  • To dość niebezpieczne… nawet nie ze względu na cloaking – ale wystarczy 10 stron i swl i cała kampania idzie… 😉

  • Piotr, dlatego właśnie dodaliśmy to jako case study. Nigdy wcześniej nie spotkaliśmy się z taką formą promocji nowej marki.

    Adam Wencław
  • Trochę dziwny ten pomysł na reklamę. Jest to jakby nie patrzeć cloaking i te strony powinny zostać usunięte z indeksu, a wtedy cała kampania jest bez sensu 😉

  • 3 kropki w adresie głównym to kolejny non-standard (https://ty.i.sync.pl). Może właśnie taki jest cel tej kampanii? Wszystko ma być niestandardowe -> nowe -> innowacyjne, jak planowane usługi? Osobiście uważam, że łatwiejszy do zapamiętania byłby adres w stylu twoj.sync.pl lub coś podobnego.

    Adam Wencław
  • @Piotr, zapewne to jednorazowy strzał, a później wyrzucą to do kosza.

    MateuszW
  • Cytując: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cloaking

    „technika optymalizacji rankingu stron internetowych, w której zawartość prezentowana wyszukiwarce internetowej jest odmienna od zawartości prezentowanej czytelnikom.”

    W opisywanym przypadku sytuacja wygląda inaczej – aktualnie treść jest dla wszystkich taka sama. Wystarczy wejść na stronę podając user-agent Googlebot.

    Marcin

Comments are closed.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart