Strategia treści na blogu firmowym

Strategia treści na blogu firmowym

strategia treści

Regularna publikacja wpisów na blogu zwiększa lojalność użytkowników.

Blog firmowy to sprawdzony sposób na zwiększenie liczby odwiedzin stron ofertowych firmy. Dzieje się tak, bo treść wpisów na blogu jest mocno tematycznie związana z usługami lub produktami oferowanymi przez daną firmę. Co więcej, często ma ona charakter ekspercki lub doradczy i słowa kluczowe zw. z ofertą występują tu częściej. Umożliwia to naturalne linkowanie z wpisów na blogu do treści stron z ofertą firmy. Jeżeli twoja firma nosi się z zamiarem uruchomienia bloga firmowego, powinna przede wszystkim przygotować tzw. strategię treści (z ang. content strategy).

Czym jest strategia treści?

Strategia treści dla bloga firmowego to dokument, w którym:

  • są zdefiniowane cele biznesowe bloga (np. X przejść na stronę ofertową Y w miesiącu Z);
  • jest określone kto, kiedy i co opublikuje, czyli harmonogram publikacji;
  • jest jasno sprecyzowany sposób przygotowania treści pod kątem:
    • stylu treści (przykłady jak nie pisać, przykłady jak pisać)
    • technicznym (np. wpis do 500 słów, 2 zdjęcia w wymiarach X, nagłówki 6-8 słów, itp.)
    • są zdefiniowane metody wyboru tematów wpisów (np. analiza intencji zapytań użytkowników w wyszukiwarce)
    • są wyznaczone cele strategiczne 3, 6, 12-miesięczne (np. X zapytań przez formularz ofertowy / m-c)
    • są zdefiniowane metody promocji opublikowanych wpisów (np. pozycjonowanie, linki sponsorowane, social media, itp.)
    • określony jest tzw. korektor, czyli osoba sczytująca każdy wpis, jaki ma zostać opublikowany (idealnie, gdy jest to osoba spoza danej firmy, bo wówczas oprócz interpunkcji i ortografii może ocenić, czy treść wpisu jest jasna i zrozumiała dla przeciętnego użytkownika)

Dlaczego przygotowanie strategii treści dla bloga firmowego jest ważne?

Content strategy w kontekście bloga firmowego umożliwia:

  • regularne publikowanie treści – trzymanie się planu;
  • zwiększenie lojalności wśród czytelników – dobre i regularnie publikowane wpisy zachęcają do powrotu;
  • publikowanie wpisów na niezmiennym poziomie jakości – każdy z autorów wie, jak przygotować wpis;
  • zrozumienie reakcji odbiorców na publikowane treści – zachowania użytkowników na blogu i ich interakcja z ofertą w serwisie firmowym są w 100% mierzalne (np. Google Analytics);
  • dotarcie do szerszego grona odbiorców z ofertą firmy.

 

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart