Badania i strategia w działaniach online. Case study dla rynku farb

Badania i strategia w działaniach online. Case study dla rynku farb

Mediaplan działań internetowych jest końcowym wynikiem szczegółowych badań i analiz, które poprzedzają (lub raczej powinny poprzedzać) jego przygotowanie. Dlatego naszą rolą, jest w dużej mierze edukacja Klientów, w jaki sposób mogą maksymalizować efekty kampanii Internetowych poprzez wykorzystanie dostępnych narzędzi, pozwalających precyzyjnie dotrzeć do Grupy Docelowej.

W związku z tym kilka słów nt. analiz jakie poprzedzają przygotowanie przez nas mediaplanu, jak również przykład, jak ciekawe wnioski  z takich badań mogą wyniknąć:

  • Analiza grupy docelowej – która mówi nam jak liczebna jest nasza GD w Internecie, w jaki sposób  konsumuje Internet, jakich informacji w nim szuka, jakie portale/serwisy/społeczności odwiedza, ile spędza na nich czasu, etc?
  • Analiza rynku – pokazuje jak szybko rośnie rynek, czy Klient rośnie równie szybko czy może konkurencja rośnie szybciej, jaki udział w Internecie ma Klient, a jaki konkurencja?
  • Analiza konkurencji – obrazuje jakie działania prowadzi konkurencja, jak rozkłada je w czasie, z jakim nasileniem, jakie powierzchnie wykorzystuje, jakie ma pomysły kreatywne, jakich benefitów używa aby trafić do GD?
  • Analiza sezonowości – czy występuje w Internecie, czy pokrywa się z sezonowością w offline’ie (bardzo często nie) – odpowiada na bardzo ważne pytanie: jak podzielić budżet na tygodnie, miesiące, kwartały?
  • Analiza współzależności – pokazuje postrzeganie przez Internautów podobieństw/różnic pomiędzy markami, jakie marki/produkty wydają im się konkurencyjne, a w jakich nie widzą podobieństw

Gdy już przeprowadziliśmy badania, jesteśmy bogatsi w ogrom wiedzy i dochodzimy do bardzo ciekawych wniosków. Poniżej case rynku farb, który mieliśmy okazję analizować dla jednego z naszych Klientów.

Jak się okazało, Internautów planujących zakup farb i poszukujących informacji na ten temat ( efekt ROPO), możemy podzielić na 2 grupy:

  • Szukających farb (41% Internautów) –  producentów, marek, rodzajów farb, etc
  • Szukających informacji nt. „jak malować?” (59% Internautów),  przed podjęciem decyzji zakupowej

kampania internetowa-rynek farb

Natomiast Internauci szukający informacji „jak malować”, czynią to w trojaki sposób :

  • W tym samym miesiącu, w którym kupują – 14% Internautów
  • 1 miesiąc przed zakupem – 64% Internautów
  • 2 miesiące przed zakupem – 12% Internautów

kampania internetowa-rynek farb 2

Pozyskane informacje pozwalają nam precyzyjnie dotrzeć do Internautów szukających określonych informacji w Internecie i efektywnie zaplanować działania online

  • Do szukających farb – poprzez kampanię zasięgową, na serwisach dopasowanych do Grupy Docelowej (zanim zaczną szukać informacji w wyszukiwarkach) oraz kampanię w wyszukiwarkach (aby być tam gdzie Internauci nas szukają)
  • Do szukających Informacji „jak malować” – poprzez działania emitowane na serwisach z kategorii „dom i wnętrze”

kampania online - rynek farb

Tak zaplanowane działania, poprzedzone precyzyjnymi badaniami i analizami, pozwalają efektywnie wykorzystać budżet marketingowy i znacząco zwiększyć ROI z działań online.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart