Strona na Facebook – warto zainwestować w jakość!
Z naszych obserwacji wynika, że na rynku pojawiło się wielu freelancerów oferującym firmom stworzenie i prowadzenie ich FanPage na Facebooku. Ceny za miesięczne moderowanie potrafią już oscylować w granicach kilkuset złotych. A najbardziej zaskakującym jest fakt, że firmy wybierają te osoby/firmy do współpracy w zakresie budowania ich wizerunku.
Jakie to niesie za sobą ryzyko? Brak doświadczenia, nieumiejętność prowadzenia działań, nie administrowanie stroną na bieżąco, może przynieść więcej problemów niż korzyści. Naszym zdaniem lepiej nie budować FanPage na Facebooku wcale, niż powierzać go w niedoświadczone ręce.
Co powinno nas zastanowić?
– zbyt niska cena za usługę (rzędu nawet kilkuset złotych miesięcznie)
– brak przykładowego portfolio
– brak aktywności na pozostałych stronach prowadzonych przez osobę/firmę/agencję
– nieumiejętność stworzenia: zakładki powitalnej, zakładek produktowych, użytkowania darmowych aplikacji (np. quizowych), dodania stron jako ulubionych
– nie przykładanie należytej wagi do logotypu, grafiki do zakładek powitalnych,
– brak pomysłu na pozyskanie nowych fanów, oraz zaangażowanie obecnych,
– brak ograniczeń co do minimalnego okresu umowy.
Należy pamiętać, że agencja profesjonalnie zajmująca się prowadzeniem działań społecznościowych ma wiedzę, wykwalifikowanych moderatorów, programistów, grafików, narzędzia do administrowania i statystyczne. Wiedza oraz praca ludzi musi zatem kosztować.
Jakie pytania warto zadać potencjalnemu parterowi, aby właściwie podjąć decyzję:
- Na początek warto poprosić o portfolio, oraz dokładnie przyjrzeć się sposobowi prowadzenia działań.
- Poprosić o wycenę grafiki oraz obejrzeć przykładowe realizacje.
- Zapytać o sposób pozyskiwania nowych fanów.
- Poprosić o przygotowanie strategii, przykładowych wpisów, opracowanie tematyki wpisów.
- Poprosić o przykładowy raport ilościowy i jakościowy z prowadzonych działań.
- Zapytać o możliwość budowy dodatkowych aplikacji oraz ich koszty.
- Zapytać o możliwość interakcji z innymi stronami.
- Zapytać o czas poświęcany moderacji strony
- Zapytać co się dzieje w weekendy, kiedy agencja nie pracuje (pamiętajcie że kryzysy w social media na ogół wybuchają w weekendy).
Zadbajcie więc o to aby pokazywać się w dobrym świetle, a wasze działania niech prowadzą profesjonaliści!
There are no comments