Reklama w Internecie – targetowanie behawioralne i retargetowanie
Jak wynika z przeprowadzanych badań marketingu online, targetowanie znacznie zwiększa skuteczność i efektywność reklamy internetowej. Oprócz standardowo wykorzystywanego przez nas geotargetowania czy targetownia demograficznego, jedną z najskuteczniejszych jego metod jest targetowanie behawioralne i retargeting.
Targetowanie behawioralne polega na emisji reklamy display/banerowej Internautom wg. ich zainteresowań i stylu życia. Możemy dowolnie określić profil Internauty, do którego kierujemy przekaz, np. : kobieta, wiek 35+, zarobki >4000 PLN, menedżer, zainteresowana tematyką ekonomiczną. Dzięki temu jesteśmy również w stanie spersonalizować kreację/banery/landing page, pod kątem zainteresowań Użytkowników, co ma bezpośredni wpływ na ich efektywność.
Retargetowanie, w skrócie polega na tym, że w kodzie strony docelowej/landing page, umieszczamy kod mierzący, wywoływany przy każdej odsłonie witryny. Wspomniany kod tworzy bazę Internautów odwiedzających stronę www, niezależnie od tego czy widzieli kampanię banerową czy nie. Retargetowanie uruchamiamy po pewnym okresie emisji kampanii (1-2 tygodni) i polega ono na emisji reklamy display/banerów tylko tym użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej stronę docelową/landing page. Tym samym trafiamy z przekazem tylko do użytkowników zainteresowanych naszą stroną/produktami/marką , którzy odwiedzili nasz serwis wcześniej (bezpośrednio z okna przeglądarki, z kampanii SEM), jak również przypominamy się Internautom, którzy weszli na nasz serwis z kampanii display/banerowej. W ten sposób znacząco zwiększamy prawdopodobieństwo dokonania przez Internautę pożądanej akcji na stronie docelowej (zakup, wypełnienie formularza, udział w konkursie, zapisanie do newslettera, etc)
Na podstawie kampanii historycznych przez nas przeprowadzonych wiemy, że wzrost wskaźnika CTR w kampaniach targetowanych behawioralnie, sięga czasami 50-60 %. Jeśli dodamy do tego fakt, że zawsze rekomendujemy emisję kampanii na formatach nieagresywnych (billboard, doublebillboard, rectangle), które nie generują przypadkowych kliknięć (jak formaty layer’owe, np. top layer), ten wzrost zasługuje na szczególną uwagę. Wtedy bowiem, przekłada się on bezpośrednio na konwersje, a tym samym na skuteczność kampanii internetowej i jej ROI.
Pingback:Reklama w internecie – retargetowanie | Blog o marketingu internetowym e-ffectica.pl
Co to jest kod mierzący ?