Kampanie internetowe, a kobiety jako grupa docelowa c.d.

Kampanie internetowe, a kobiety jako grupa docelowa c.d.

Jak już napisałem w poprzednim artykule, Kobiety stanowią bardzo atrakcyjną grupę docelową, również dlatego, że mają duży wpływ na decyzje zakupowe w gospodarstwie domowym. Wg. Bridget Brennan, autorki „Why she buys”:

  • Kobiety decydują o 65% zakupów w gospodarstwie domowym
  • Kupują 52% nowych samochodów oraz mają wpływ na 80% decyzji zakupowych dotyczących nowego samochodu
  • Kupują 45% sprzętu elektronicznego  oraz mają wpływ na 61% decyzji o jego zakupie
  • To kobiety w 70 % podejmują decyzję o wyborze miejsca wakacji
  • Kobiety kupują 20% domów i mieszkań i w 91% realnie wpływają na decyzję o ich zakupie

kobiety jako grupa docelowa

Co równie istotne, wg. raportu „2009 Women and Social Media Study by BlogHer, iVillage and Compass Partners”,  62% kobiet, dzięki Internetowi, porównuje ceny dużo częściej, 48 % z nich spędza więcej czasu na poszukiwaniu online informacji nt. planowanych zakupów, a 25% próbuje kupować od firm „które zna”.

Ten sam raport mówi, że z  witryn społecznościowych korzysta 75% kobiet, natomiast z blogów 55%. Najpopularniejsze tematy, jakich internautki poszukują/poruszają w social media to, oprócz związanych z życiem osobistym,

  • rozrywka (kino, telewizja, muzyka),
  • tematyka zwiazana z żywieniem
  • zdrowie i tryb życia
  • gotowanie i przepisy kulinarne
  • moda, uroda i zakupy

social media,a kobiety

Najważniejsze, by zdawać sobie sprawę, że strategia komunikacji w obszarze Social Media polega na umiejętnym integrowaniu wszystkich działań, ponieważ wzajemnie sie one przenikają i uzupełniają. Powinniśmy utrzymywać stałą komunikację z Internautkami i prowadzić z nimi dialog, poprzez serwisy społecznościowe (Facebook), mikroblogi (Blip, Twitter), serwisy video sharingowe (YouTube) czy fora eksperckie. Wszystkie te działania sprawiają, że Internautki angażują się w życie marki, zostają jej fanami, a co za tym idzie zamieniamy je ze zwykłych konsumentów w prosumentów, będących jej ambasadorami.

3 Comments

  • trochę to wszystko oczywiste

    ww
  • Warto również wspomnieć że chociaż Social Media są ważne to najlepsze efekty można odnieść integrując działania w nich z innymi działaniami marketingu internetowego. Np. Z badań wynika że e-mail jest najlepszym sposobem bezpośredniego dotarcia do konsumentów.

  • nastepny dobry post – thanks

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart