Jak internauci poszukują informacji o deweloperze – wyniki badań

Jak internauci poszukują informacji o deweloperze – wyniki badań

W lutym i marcu 2011 e-ffectica.pl przeprowadziła badanie ankietowe, mające na celu zbadanie jak internauci postrzegają reklamę internetową firm deweloperskich. W badaniu wzięły udział osoby które kupiły mieszkanie na rynku pierwotnym, są w trakcie zakupu lub poszukują mieszkania.

Aby skutecznie zaplanować obecność firmy deweloperskiej w Internecie, zapytaliśmy się ankietowanych gdzie poszukują informacji na temat nowych mieszkań. Wyniki prezentuje Poniższy wykres:

Blisko 73% ankietowanych wskazało katalogi z ofertami mieszkań, a 56% wyszukiwarkę google jako pierwsze miejsce poszukiwań. Internauci często przeglądają także strony internetowe znanych im firm deweloperskich.

Po znalezieniu interesujacej oferty Internauci przystępują do poszukiwania informacji o samym deweloperze. Sposób poszukiwania informacji znacznie różni się od poprzedniego, co przedstawia poniższy wykres:

Największy udział mają tu fora internetowe, ale liczą się także opinie rodziny/znajomych oraz prasa.

Zaciekawiło nas takze czy marka dewelopera i jej znajomość ma kluczowy wpływ na decyzje zakupową klienta. Nie jest ona tak istotna jak cena, lokalizacja czy wielkość mieszkania. Zdażały się w odpowiedziach także „nieważna”, co przy pozostałych kryteriach nie miało miejsca. Wyniki szczegółowe prezentuje poniższy wykres:

Jeśli są Państwo zainteresowani pełnym opracowaniem badania, oraz zbiorem wniosków z niego płynących, prosimy o kontakt mailowy: a.pytkowska@e-ffectica.pl

 

 

e-ffectica.pl specjalizuje się w marketingu deweloperów. Jesteś zainteresowany współpracą, analizami i badaniami? Zapraszamy do kontaktu: http://e-ffectica.pl/marketing-deweloperow/

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart