Czy warto prowadzić stronę na Facebooku dla biznesu e-commerce?
Social media to działania zwiększające świadomość marki, brandingowe, gdzie tu zatem miejsce dla sklepów internetowych którym głównym celem jest sprzedaż? Otóż można i opłaca się. Przywiązanie bowiem klientów, ciągły z nimi kontakt powoduje przywiązanie. A jak do tego zaproponujemy zniżki, rabaty, specjalne promocje dla fanów, zyskamy podwójnie.
Co proponują sklepy internetowe w swoich fanpage na Facebook:
1. Rabaty, zniżki, specjalne oferty.
Niezwykle skuteczne narzędzie pomagające przywiązać szczególnie kobiety. Tym bardziej jak w sklepie online lub w otrzymywanym newsletterze informowani jesteśmy o tego typu akcji, promocji. Kolejnym krokiem jest na ogół zostanie fanem. Łatwy i szybki sposób pozyskiwania nowych fanów.
Niektóre sklepy wprowadziły stałe rabaty dla fanów, niektóre dają okresowe oferty specjalne. Kilka przykładów poniżej.
2. Moduły umożliwiające zakupy na Facebooku
Dlaczego nie przenieść sklepu na Facebooka? Powstało już wiele przykładowych aplikacji. Jedne w pełni obsługiwane są na Facebooku inne kierują na stronę sklepu.
3. Konkursy z nagrodami
To działanie wspomagające, aczkolwiek angażujące fanów. A zaangażowany an to ten który będzie o nas pamiętał.
4. Pokazują nowe produkty, promują stare.
Treści oparte są o asortyment sklepu. Pokazujemy produkty nowe, przypominamy te stare, nie tylko wtedy kiedy objęte są promocją lub są w trakcie wyprzedaży.
Czy warto prowadzić takie działania? Naszym zdaniem zdecydowanie tak.
Zgadzam się że warto prowadzić stronę firmową na Facebooku. Trzeba to jednak umieć robić. Jak pokazuje przypadek Jacka Gadzinowskiego, i jego „firmowego” profilu na Facebooku, trzeba brać pod uwagę różne czynniki i przy całych ogromnych możliwościach tego serwisu nie skupiać się tylko i wyłącznie na nim. Bo może się okazać że nagle zlikwidują nam konto a my pozostaniem z przysłowiową „ręką w nocniku”.
Zgadzam się z Tobą, choć KTC Jacka Gadzinowskiego nie jest stroną powiązaną z e-commerce, o czym wspominamy w artykule. Stąd dywersyfikacja działań – prowadzenie bloga, fanpage na FB i jeszcze wielu innych daje lepsze rezultaty.
Jak uważasz – lepiej przekierować użytkownika do siebie na inny kanał (np. blog) i dopiero później do sklepu, czy sprzedawać bezpośrednio przez FB?
Odpowiedź na Twoje pytanie nie jest jednoznaczna. Jak wynika z naszego doświadczenia, proces zakupu zależy w dużej mierze od produktu. Przy produktach tańszych, znanych nam markach, sprzedaż może być przeprowadzana już na Facebooku. Produkty droższe, nowo wchodzące na rynek marki, rządzą się innymi prawami. Proces zakupowy jest dłuższy, często Internauci szukają szczegółowego opisu produktów czy opinii o nich. Tu świetnie sprawdzają się właśnie blogi eksperckie – pomocne w sprzedaży, opiniotwórcze narzędzia marketingu internetowego.
Bardzo fajny wpis, według mnie również warto prowadzić marketing na facebooku. U siebie zamieściłem wpis o tym jaką siłę mają społeczności internetowe oraz zamieściłem ciekawe video ze statystykami z facebooka i twittera http://makapawel.pl/spolecznosci-internetowe/