Czy dzieci i młodzież łatwo przywiązać do marek?
Sieci społeczne takie jak Facebook zdecydowanie łatwiej angażują starsze nastolatki. Dla młodszej młodzieży dużo istotniejsze jest prawidłowe zaklimatyzowanie się w środowisku szkolnym, czy przyjaciół „z podwórka”. Rzadziej są oni obecni na portalach społecznościowych, oraz sporadycznie można ich zaangażować w akcje marketingowe marek.
Wraz ze wzrostem wieku młodzież rozbudowuje swoją sieć społeczną online. Za pomocą portali typu NK, Facebook, Fotka, budują swój wizerunek i kreują styl życia.
Z obserwacji wynika, że bardziej zaangażowane są dziewczęta. Te poszukują informacji na temat nowych marek, wyglądu, stylu życia. Są także bardziej skłonne do interakcji i polecania ciekawych rzeczy znajomym. Chłopcy angażują się w bardziej niszowe projekty, związane z markami promującymi pewien styl życia czy określoną subkulturę. Dziewczęta większą wagę przywiązują do wyglądu oraz faktu posiadania marki przez rówieśników, chłopcy zaś do funkcjonalności i innowacyjności.
Do młodzieży nie przemawiają racjonalne argumenty związane z marką. Trudno zachęcić ich jakością, stylem, ceną. Zdecydowanie lepiej sprawdzają się argumenty działające emocjonalnie. Dlatego tak często wykorzystywane są akcje z próbkami, konkursami z nagrodami, oraz polecenia.
Jakie media są najbardziej wpływowe i opiniotwórcze wśród dzieci i nastolatków? Na czele w dalszym ciągu plasuje się telewizja. Jednak z roku na rok jej udział spada na korzyść Internetu. W Internecie na decyzje zakupowe wpływają przede wszystkim kampanie banerowe, video oraz reklama w grach. Świetnym sposobem dotarcia jest choćby filmik na YouTube.
There are no comments