Audyt SEO – elementy audytu
Nowe projekty dla których wykonujemy usługę pozycjonowania (SEO), często rozpoczyna przygotowanie audytu. Dokument audytowy z reguły zawiera następujące elementy:
- Badanie fraz kluczowych. Wybór fraz efektywnych kosztowo i biznesowo.
- Optymalizacja struktury serwisu i adresów URL. Wdrożenie lub optymalizacja przyjaznych adresów URL.
- Optymalizacja tytułów stron widocznych w wynikach wyszukiwania.
- Optymalizacja opisów stron widocznych w wynikach wyszukiwania.
- Analiza dotychczasowych odwiedzin serwisu z wyszukiwarek (jeżeli jest Google Analytics).
- Optymalizacja nawigacji w serwisie. Eliminacja ścieżek przejść o niskiej efektywności.
- Optymalizacja przepływu PageRank w serwisie.
- Optymalizacja elementów usability pod kątem budowy lojalności użytkowników.
- Optymalizacja szybkości ładowania, w tym optymalizacja grafiki serwisu pod kątem wydajnościowym.
- Optymalizacja treści serwisu. Rozmieszczenie fraz kluczowych w treści. Wykorzystanie znaczników semantycznych.
- Optymalizacja obrazków w serwisie pod kątem images.google.pl.
- Optymalizacja elementów flash, by były dostępne dla wyszukiwarek. [dotyczy witryn w technologii FLASH]
- Optymalizacja serwisu pod kątem wyników lokalnych: dla fraz z nazwą miejscowości. Zgłoszenie lub optymalizacja wpisu w Miejscach Google.
- Przygotowanie dokumentu rekomendacji zmian wraz z rozwiązaniami wykrytych utrudnień.
Audyt jest podstawą do prowadzenia kolejnych działań, wpływa na poprawę jakości samego pozycjonowania oraz jakości wyników wyszukiwania. Może upraszczać poruszanie w serwisie.
Audyt zawiera elementy istotne z punktu widzenia robota wyszukiwarki, niewidoczne dla użytkownika odwiedzającego serwis.
Jeśli myślisz o usłudze pozycjonowania, zapytaj o ofertę!