Strategia marketingowa – działania w obszarze blogosfery

Strategia marketingowa – działania w obszarze blogosfery

Planowane przez nas kampanie w obszarze social media, bardzo często uzupełniamy o elementy związane z blogosferą. Kiedy i przy jakich produktach? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, zależy to bowiem w dużej mierze od celu danej kampanii oraz grupy docelowej.

Planowane działania najprościej możemy podzielić na:

  1. Tworzenie blogów firmowych, produktowych, około-produktowych.
    Blogi w dalszej kolejności moderujemy, pozycjonujemy w naturalnych wynikach, planujemy dla nich kampanię linków sponsorowanych (PPC) w pierwszym etapie ich powstania. Aby zwiększyć ilość stałych użytkowników bloga planujemy też często kampanię banerową skierowaną do grupy docelowej oraz tworzymy stronę na Facebooku z blogiem powiązaną. Blogi firmowe czy eksperckie są doskonałym źródłem wiedzy przy wielu produktach. Internauci często bowiem przed zakupem poszukują wiedzy, opinii i gotowych rozwiązań. Planując remont domu i malowanie, rzadko wchodzimy na stronę producenta farby, częściej w pierwszej kolejności poszukujemy informacji na temat „jak malować” oraz trendów związanych z wyposażeniem wnętrz. Dostarczamy więc Internautom szukanych przez nich informacji, pisząc na tematy okołoproduktowe.
  2. Wykorzystanie już istniejących blogów.
    Tu działania mogą być różnorakie. Pierwszym najszybszym sposobem dotarcia do czytelników blogów jest reklama banerową na nich. Kolejnym pomysłem mogą być działania z zakresu „product seeding”. Czasami zdarzają się także artykuły sponsorowane na blogach.

Blogosfera rozwija się niezmiernie szybko, a wraz z nią zwiększa się ilość czytelników blogów oraz częstotliwość zaglądania do nich. Na podstawie badań PBI Gemius widać że 11,2% Internautów czyta blogi codziennie.

blogi6

Ciekawy raport przygotowali Blox i Gemius p.t „Motywacje, zachowania i poglądy autorów i czytelników blogów”. Jak pokazują badania w nim przedstawione, wzrasta liczba blogów, które Internauci czytali w ciągu ostatniego tygodnia. Badanie prezentujmy poniżej.

blogi4

Ważne są także motywy, dla których Internauci czytają blogi oraz powracają do tych ulubionych. Na czele listy znalazły się zabawne i sympatyczne treści, wielu internautów wskazało także pogłębianie wiedzy jako powód oraz samego Glogera i jego styl pisania.

blogi3

Kim są osoby czytające blogi? Megapanel Gemius wskazuje, że są to głównie osoby po 25 roku życia, aktywni zawodowo, korzystający z Internetu 2 lata lub dłużej, z częstotliwością codziennie lub prawie codziennie.

Dlaczego blogosfera jest dobrym nośnikiem kampanii reklamowych? Blogerzy nie tylko piszą ale i rozmawiają o tym co piszą poza blogiem. Jak pokazują badania 80% blogerów porusza tematykę swoich wpisów w osobistych rozmowach ze znajomymi i rodziną.

blogi2

There are no comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart