Strategia marketingowa – działania w obszarze blogosfery
Planowane przez nas kampanie w obszarze social media, bardzo często uzupełniamy o elementy związane z blogosferą. Kiedy i przy jakich produktach? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, zależy to bowiem w dużej mierze od celu danej kampanii oraz grupy docelowej.
Planowane działania najprościej możemy podzielić na:
- Tworzenie blogów firmowych, produktowych, około-produktowych.
Blogi w dalszej kolejności moderujemy, pozycjonujemy w naturalnych wynikach, planujemy dla nich kampanię linków sponsorowanych (PPC) w pierwszym etapie ich powstania. Aby zwiększyć ilość stałych użytkowników bloga planujemy też często kampanię banerową skierowaną do grupy docelowej oraz tworzymy stronę na Facebooku z blogiem powiązaną. Blogi firmowe czy eksperckie są doskonałym źródłem wiedzy przy wielu produktach. Internauci często bowiem przed zakupem poszukują wiedzy, opinii i gotowych rozwiązań. Planując remont domu i malowanie, rzadko wchodzimy na stronę producenta farby, częściej w pierwszej kolejności poszukujemy informacji na temat „jak malować” oraz trendów związanych z wyposażeniem wnętrz. Dostarczamy więc Internautom szukanych przez nich informacji, pisząc na tematy okołoproduktowe. - Wykorzystanie już istniejących blogów.
Tu działania mogą być różnorakie. Pierwszym najszybszym sposobem dotarcia do czytelników blogów jest reklama banerową na nich. Kolejnym pomysłem mogą być działania z zakresu „product seeding”. Czasami zdarzają się także artykuły sponsorowane na blogach.
Blogosfera rozwija się niezmiernie szybko, a wraz z nią zwiększa się ilość czytelników blogów oraz częstotliwość zaglądania do nich. Na podstawie badań PBI Gemius widać że 11,2% Internautów czyta blogi codziennie.
Ciekawy raport przygotowali Blox i Gemius p.t „Motywacje, zachowania i poglądy autorów i czytelników blogów”. Jak pokazują badania w nim przedstawione, wzrasta liczba blogów, które Internauci czytali w ciągu ostatniego tygodnia. Badanie prezentujmy poniżej.
Ważne są także motywy, dla których Internauci czytają blogi oraz powracają do tych ulubionych. Na czele listy znalazły się zabawne i sympatyczne treści, wielu internautów wskazało także pogłębianie wiedzy jako powód oraz samego Glogera i jego styl pisania.
Kim są osoby czytające blogi? Megapanel Gemius wskazuje, że są to głównie osoby po 25 roku życia, aktywni zawodowo, korzystający z Internetu 2 lata lub dłużej, z częstotliwością codziennie lub prawie codziennie.
Dlaczego blogosfera jest dobrym nośnikiem kampanii reklamowych? Blogerzy nie tylko piszą ale i rozmawiają o tym co piszą poza blogiem. Jak pokazują badania 80% blogerów porusza tematykę swoich wpisów w osobistych rozmowach ze znajomymi i rodziną.
There are no comments