Dlaczego łączyć e-mail marketing z działaniami Social Media?
Jak pokazują badania (źródło eMarketer.com, badanie ExactTarget z 24.06.2010), połączenie e-mail marketingu i działań w Social Media, nie stanowi dla siebie konkurencji, a wręcz działania te należy uznać za komplementarne.
Wystarczy zerknąć na badania dlaczego ludzie stają się fanami marek, a dlaczego dzielą się swoim adresem mailowy w celu otrzymywania newslettera. Choć w obydwu przypadkach darmowa próbka czy rabat znajdują się na czołowych miejscach, to pozostałe motywacje są nieco inne.
W przypadku e-mail marketingu 67% respondentów wskazuje na rabat i promocję jako główny powód. Zaraz za tym (55%) wskazuje jakiś gadżet, prezent jako motywację do podzielenia się adresem mailowym. Na kolejnych miejscach znajdują się: informacje o przecenach (50%), informacje o nowych produktach (45%), dostęp do ekskluzywnych treści (33%), rozrywka (29%), czy stały dostęp do informacji (28%).
W przypadku portali społecznościowych takich jak Facebook, główne powody są nieco inne. Jako podstawowy została wymieniona chęć podzielenia się ze znajomymi naszą sympatią do marki/produktu. Takiej odpowiedzi udzieliło 41% respondentów. 37% wskazało kupony i rabaty, na dalszych miejscach znalazła się chęć dowiadywania się o nowych produktach i bycia w stałym kontakcie z marką. 28% osób wskazuje także chęć bycia w stałym kontakcie z osobami mającymi podobne zainteresowania, lubiącymi podobne rzeczy, produkty.
Działania należy dzielić i stosować równocześnie, ze względu na specyfikę internautów. E-mail jest formą bezosobową nie wymagającą dzielenia się dodatkowymi informacjami, nie pokazującą naszego zaangażowania, w przeciwieństwie do portali typu Facebook, przyciągających osoby bardziej społeczne. Sposób komunikacji zależy od cech psychofizycznych i preferencji samych internautów.
Zgadzam się. Dobry wpis.
Dobrze wiedzieć 🙂