Kampanie internetowe, a kobiety jako grupa docelowa c.d.
Jak już napisałem w poprzednim artykule, Kobiety stanowią bardzo atrakcyjną grupę docelową, również dlatego, że mają duży wpływ na decyzje zakupowe w gospodarstwie domowym. Wg. Bridget Brennan, autorki „Why she buys”:
- Kobiety decydują o 65% zakupów w gospodarstwie domowym
- Kupują 52% nowych samochodów oraz mają wpływ na 80% decyzji zakupowych dotyczących nowego samochodu
- Kupują 45% sprzętu elektronicznego oraz mają wpływ na 61% decyzji o jego zakupie
- To kobiety w 70 % podejmują decyzję o wyborze miejsca wakacji
- Kobiety kupują 20% domów i mieszkań i w 91% realnie wpływają na decyzję o ich zakupie
Co równie istotne, wg. raportu „2009 Women and Social Media Study by BlogHer, iVillage and Compass Partners”, 62% kobiet, dzięki Internetowi, porównuje ceny dużo częściej, 48 % z nich spędza więcej czasu na poszukiwaniu online informacji nt. planowanych zakupów, a 25% próbuje kupować od firm „które zna”.
Ten sam raport mówi, że z witryn społecznościowych korzysta 75% kobiet, natomiast z blogów 55%. Najpopularniejsze tematy, jakich internautki poszukują/poruszają w social media to, oprócz związanych z życiem osobistym,
- rozrywka (kino, telewizja, muzyka),
- tematyka zwiazana z żywieniem
- zdrowie i tryb życia
- gotowanie i przepisy kulinarne
- moda, uroda i zakupy
Najważniejsze, by zdawać sobie sprawę, że strategia komunikacji w obszarze Social Media polega na umiejętnym integrowaniu wszystkich działań, ponieważ wzajemnie sie one przenikają i uzupełniają. Powinniśmy utrzymywać stałą komunikację z Internautkami i prowadzić z nimi dialog, poprzez serwisy społecznościowe (Facebook), mikroblogi (Blip, Twitter), serwisy video sharingowe (YouTube) czy fora eksperckie. Wszystkie te działania sprawiają, że Internautki angażują się w życie marki, zostają jej fanami, a co za tym idzie zamieniamy je ze zwykłych konsumentów w prosumentów, będących jej ambasadorami.
trochę to wszystko oczywiste
Warto również wspomnieć że chociaż Social Media są ważne to najlepsze efekty można odnieść integrując działania w nich z innymi działaniami marketingu internetowego. Np. Z badań wynika że e-mail jest najlepszym sposobem bezpośredniego dotarcia do konsumentów.
nastepny dobry post – thanks