Strategia treści na blogu firmowym
Blog firmowy to sprawdzony sposób na zwiększenie liczby odwiedzin stron ofertowych firmy. Dzieje się tak, bo treść wpisów na blogu jest mocno tematycznie związana z usługami lub produktami oferowanymi przez daną firmę. Co więcej, często ma ona charakter ekspercki lub doradczy i słowa kluczowe zw. z ofertą występują tu częściej. Umożliwia to naturalne linkowanie z wpisów na blogu do treści stron z ofertą firmy. Jeżeli twoja firma nosi się z zamiarem uruchomienia bloga firmowego, powinna przede wszystkim przygotować tzw. strategię treści (z ang. content strategy).
Czym jest strategia treści?
Strategia treści dla bloga firmowego to dokument, w którym:
- są zdefiniowane cele biznesowe bloga (np. X przejść na stronę ofertową Y w miesiącu Z);
- jest określone kto, kiedy i co opublikuje, czyli harmonogram publikacji;
- jest jasno sprecyzowany sposób przygotowania treści pod kątem:
- stylu treści (przykłady jak nie pisać, przykłady jak pisać)
- technicznym (np. wpis do 500 słów, 2 zdjęcia w wymiarach X, nagłówki 6-8 słów, itp.)
- są zdefiniowane metody wyboru tematów wpisów (np. analiza intencji zapytań użytkowników w wyszukiwarce)
- są wyznaczone cele strategiczne 3, 6, 12-miesięczne (np. X zapytań przez formularz ofertowy / m-c)
- są zdefiniowane metody promocji opublikowanych wpisów (np. pozycjonowanie, linki sponsorowane, social media, itp.)
- określony jest tzw. korektor, czyli osoba sczytująca każdy wpis, jaki ma zostać opublikowany (idealnie, gdy jest to osoba spoza danej firmy, bo wówczas oprócz interpunkcji i ortografii może ocenić, czy treść wpisu jest jasna i zrozumiała dla przeciętnego użytkownika)
Dlaczego przygotowanie strategii treści dla bloga firmowego jest ważne?
Content strategy w kontekście bloga firmowego umożliwia:
- regularne publikowanie treści – trzymanie się planu;
- zwiększenie lojalności wśród czytelników – dobre i regularnie publikowane wpisy zachęcają do powrotu;
- publikowanie wpisów na niezmiennym poziomie jakości – każdy z autorów wie, jak przygotować wpis;
- zrozumienie reakcji odbiorców na publikowane treści – zachowania użytkowników na blogu i ich interakcja z ofertą w serwisie firmowym są w 100% mierzalne (np. Google Analytics);
- dotarcie do szerszego grona odbiorców z ofertą firmy.