Potencjał reklamy mobilnej

Potencjał reklamy mobilnej

Niedawno narzędzie Megapanel PBI/Gemius Audience zostało wyposażone w dodatkową opcję do analizy odsłon wykonywanych z urządzeń mobilnych (telefonu, iPhona etc.) oraz możliwość porównania tych danych ze wszystkimi odsłonami. Jest to o tyle ważne, że zainteresowanie stronami wyświetlanymi na urządzeniach mobilnych rośnie w naszym kraju, tak jak i rośnie ilość użytkowników zainteresowanych zakupem takich urządzeń.

Co pokazuje nam ta dodatkowa opcja? Przede wszystkim wskazuje, że użytkownicy oglądający strony internetowe, korzystają z tradycyjnych metod, czyli komputera/ laptopa a nie komórki. Średnia ilość odsłon danej witryny wykonywana na telefonie komórkowym to ok 2% wszystkich odsłon (pod uwagę brane były tylko witryny, na których pojawiają się odsłony z urządzeń mobilnych). Badanie pokazuje jednak, że oglądalność na urządzeniach przenośnych rośnie. Porównując dane z 2 miesięcy (grudzień 2011, luty 2012) ilość odsłon wykonywanych w lutym 2012 za pomocą urządzeń mobilnych wzrosła o 23% w porównaniu z grudniem 2011. Dokładniej jest to wzrost o ponad 220mln odsłon (łącznie w lutym 2012 liczba odsłon wykonanych urządzeniem niestacjonarnym wynosiła 893,5mln) ! Liczby są doprawdy imponujące. Porównując jednak te odsłony do wszystkich wykonanych mamy wzrost o 0,3% (trzy promile) a dokładniej:
W grudniu 2011 wszystkie wykonane na urządzeniach mobilnych odsłony stanowiły 2,02% wszystkich odsłon. W lutym 2012 ten procent wynosił 2,32%.

Jak widać oglądalność na urządzeniach mobilnych ma dosyć spory potencjał. Problem jest tylko taki, że użytkownicy nie mogą swobodnie otwierać witryn na przenośnych urządzeniach. Mimo tak ogromnej ilości serwisów internetowej, tylko niewiele z nich jest przystosowanych do przeglądania w komórce. Co mądrzejsi wydawcy zaczęli czerpać z tego źródełka, tworząc (alternatywne do istniejących) witryny dostosowane pod użytkowników telefonów komórkowych, iPhonów itd. (przykładem takiego serwisu jest m.onet.pl, czyli onet.pl stworzony dla użytkowników urządzeń mobilnych). Ale i tak jeszcze długa droga przed naszymi witrynami, których użytkownicy są zmuszeni oglądać strony „tak jak są” lub nie oglądać wcale poza laptopem/komputerem.

Ogólnie zatem mamy pewne możliwości oraz wydawców, którzy dopiero zaczynają z nich korzystać. Na dzień dzisiejszy jednak kampania kierowana na urządzenia mobilne jest fajnym (w zależności oczywiście od reklamowanego produktu/usługi) elementem wspierającym „tradycyjną” kampanię ale do bycia „motywem przewodnim” działań jeszcze jej trochę brakuje.

 

Źródło: Badanie Megapanel PBI/Gemius realizowane przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius SA, 12.2011 oraz 02.2012. 

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart