Planowanie kampanii – nie tylko online – cz.2 – Case Study
Dziś druga część o Statystykach wyszukiwarki Google.
Na narzędzie Insights for Search można również spoglądać jak na zwierciadło działań prowadzonych w innych mediach.
Przyjrzyjmy się jednej z kampanii reklamowych znanego dezedorantu, gdzie pojawił się motyw małego gadżetu – klikacza (klikera):
Źródło:Youtube.com
Oto jak wolumen zapytań kształtował się w czasie oraz po kampanii reklamowej :
Widać wyraźny wzrost zapytań w maju, czerwcu i lipcu, które są skorelowane z aktywnością telewizyjną Producenta Axe.
Warto również zwrócić uwagę, że niektóre badane frazy mogą być przypisane do wielu kategorii i niekiedy zniekształcać resztę wyników:
W tym wypadku duże zainteresowanie aktorem spowodowane było zmianami w jego życiu prywatnym.
——–
Z badania iProspect Offline Channel Influence on Online Search Behavior Study z 2007 możemy wywnioskować, że aż 2/3 wyszukań było inspirowanych aktywnościami w innych mediach. Między innymi:
- w 37% reklamą TV
- w 36% informacją od znajomego/marketing szeptany;
- w 30% reklamą w prasie;
- w 20% z fizyczną lokalizacją firmy;
- w 17% z reklamą radiową.
W ankiecie można było zaznaczyć wiele odpowiedzi, dlatego wyniki nie sumują się do 100%.
——–
Warto zwrócić na to uwagę i dobrze rozplanować budżet marketingowy, aby nie dopuścić do takiej sytuacji jaka miała miejsce w czasie promocji Skody Yeti:
W omawianym przypadku Marketerowi zabrakło budżetu dziennego w AdWords na kampanię, co wykorzystała konkurencja. A wystarczyło silniej zainwestować w marketing wyszukiwarek i kampanie SEM