Reklama internetowa – kosmetyki i działania online.
W ostatnich latach dynamicznie wzrasta liczba osób kupujących kosmetyki w internecie, a także poszukujących informacji nt. kosmetyków przed zakupem w offline’ie (efekt ROPO). Internet staje się zatem idealnym miejscem sprzedaży poprzez platformy e-commerce’owe, a także doskonałym miejscem reklamy/informacji o kosmetykach, w wyniku której Internauci dokonują zakupu w tradycyjnych kanałach.
Jak wynika z badań opublikowanych przez interaktywnie.com, perfumy i kosmetyki stanowią już 14% wszystkich produktów sprzedawanych w Internecie.
Dodatkowo, jak wynika z badania opublikowanego przez IAB, co drugi polski Internauta kupuje kosmetyki w Internecie, a co trzeci wydaje na ten cel ponad 200 zł na kawrtał.
Musimy zadać sobie pytanie, z czego wynikają ww. tendencje. Z pewnością jedną z podstawowych przyczyn jest fakt, iż najczęściej wybieranym źródłem informacji o kosmetykach jest Internet, zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn. Co trzecia kobieta i co piąty mężczyzna odwiedza strony poświęcone kosmetykom kilka razy w tygodniu.
Z punktu widzenia Reklamodawców, ważną informacją jest, jakich produktów i jakiego typu informacji o kosmetykach szukają Internauci. Kobiety przede wszystkim szukają produktów do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów, kosmetyków kolorowych oraz perfum. Mężczyźni najczęściej poszukują perfum.
Równie istotną informacją jest, jakiego typu informacji o produktach poszukują Internauci. Przede wszystkim są to opisy produktów oraz opinie użytkowników – widzimy teraz jak ważna jest rola rekomendacji w Internecie. Na kolejnych pozycjach znajdują się informacje dotyczące cen i promocji/rabatów.
Jak wzbudzić zainteresowanie reklamą, wśród Internautów poszukujących kosmetyków? Reklam których kosmetyków oddziałowują najbardziej? Okazuje się, że najbardziej przykuwają Interneutów reklamy perfum – dość duża przewaga nad następnymi kategoriami, którymi są: produkty do pielęgnacji zębów, ciała i układania włosów.
Jak wynika z przedstawionych badań, Internauci stanowią potężną grupę Konsumentów, obok której nie można przejść obojętnie. Właściwie zaplanowane i przeprowadzone działania online sprawią, że zwiększymy sprzedaż naszych produktów przez Internet czy tez wzmocnimy świadomość marki/produktów wśród Internautów.
Wg. SMB, w 2010 roku wartość transakcji zawarta za pośrednictwem sieci wzrośnie o około 17-18% w stosunku do 2009 roku, przekraczając 15,5 mld złotych. Udział e-commerce w handlu detalicznym zacznie się powoli zbliżać do 3%. Jest więc o co się bić.
Nie możemy oczywiście zapominać o wpływie reklamy online na decyzje zakupowe i sprzedaż w offline’ie (efekt ROPO) – na ten temat pisaliśmy tutaj. Zachęcam do lektury.
There are no comments