Programmatic jest zautomatyzowanym sposobem zakupu reklamy online, a RTB modelem zakupu/sprzedaży w czasie rzeczywistym w modelu aukcyjnym.
Jednak jego największą zaletą jest możliwość wykorzystywania w emisji DANYCH (first, second lub third party data), która powoduje, że dotychczasowy model zakupu reklamy, gdzie kupowaliśmy placement jak najbardziej dopasowany pod kątem naszej grupy docelowej, zastępuje model zakupu konkretnych użytkowników z naszej grupy docelowej i emisję reklamy tylko/głównie na placementach przez nich odwiedzanych. To znacząco zwiększa efektywność reklamy i konwersje, a także redefiniuje dotychczasowy model zakupu reklamy online.
Kolejną zaletą którą oferuje Programmatic jest retargeting, a szczególnie retargeting umożliwiający personalizację kreacji i emisję użytkownikowi reklamy najbardziej dla niego dopasowanej np. produktów/usług których poszukiwał.
Do partnerów dostarczających powierzchnię display należą m.in.: Appnexus, PubMatic, Rubicon, Adscale, Doubleclick, Wideorbit, Improve Digital.
Pojawiają się już także pierwsze rozwiązania TV Sync, pozwalające synchronizować kampanie w modelu Programmatic z reklamami emitowanymi w TV (synchronizacja z własną reklamą lub reklamą konkurencji).
Chcesz przeprowadzić kampanię w modelu programmatic? – skontaktuj się z nami!