Portale społecznościowe w kampaniach banerowych
Modę na Facebooka, Twittera, Blipa, YouToub’a, Naszą Klasę obserwujemy wszyscy. Ta moda przeobraziła także sposób planowania kampanii marketingowych. Coraz częściej jedną z ważniejszych pozycji przygotowywanego przez agencję media planu są media społecznościowe. Agencje prześcigają się w pomysłach jak zachęcić użytkowników do polubienia marki czy produktu, oraz jak spowodować lojalność Interneutów.
Najlepsze rezultaty obserwujemy wtedy gdy obecność w social media jest skorelowana z pozostałymi działaniami firmy. Chcemy internautów prowadzić, nie jest istotne z której strony, ważne by dotarł tam gdzie chcemy.
W USA i zachodniej europie coraz częściej widać kampanie banerowe, które są elementem całej strategii marketingowej opartej również o społeczności, które wyraźnie podkreślają ten fakt.
Sposoby komunikacji w kreacjach i ich przekierowanie:
1. Kreacja prowadzi do landing page bądź witryny reklamodawcy, podkreśla jednak w jednej z odsłon obecność na Facebooku czy Twitterze.
2. Bezpośrednie przekierowanie na fanpage czy aplikację np. na Facebook.com.
3. W jednej kreacji zaszyte są dwa kody przekiewoanoa, pierwszy z nich prowadzi na landing page kampannni, na którym również istnieje komunikat o obecności w portalach społecznościowych, drugi link to już bezpośrednie przekserowanie np. na fanpage na Facebooku.
Powyżej widzimy kilka zagranicznych przykładów, co nie znaczy że w Polsce nie było już pierwszych prób. Oto przykłady z polskiego rynku:
Z danych e-ffectica.pl wynika, iż ok 50-60% użytkowników którzy widzieli reklamę banerową, informacji o firmie szukali w wyszkiwarkach. Są to Internauci którzy nie klikneli w baner, zapamiętali jednak przekaz i później wyszukali informację o produkcie/usłudze. Dajmy im zatem szansę na odszukanie nas jeszcze innym kanale komunikacji, jakim są portale społecznościowe.
E-ffectica.pl ma już za sobą pierwsze kampanie kierujące Internautów do dwóch źródeł – na landing page kampanii oraz na fanpage na Facebooku. Niedługo podzielimy się przykładowymi case study.
There are no comments