Portale społecznościowe w kampaniach banerowych

Portale społecznościowe w kampaniach banerowych

Modę na Facebooka, Twittera, Blipa, YouToub’a, Naszą Klasę obserwujemy wszyscy. Ta moda przeobraziła także sposób planowania kampanii marketingowych. Coraz częściej jedną z ważniejszych pozycji przygotowywanego przez agencję media planu są media społecznościowe. Agencje prześcigają się w pomysłach jak zachęcić użytkowników do polubienia marki czy produktu, oraz jak spowodować lojalność Interneutów.

Najlepsze rezultaty obserwujemy wtedy gdy obecność w social media jest skorelowana z pozostałymi działaniami firmy. Chcemy internautów prowadzić, nie jest istotne z której strony, ważne by dotarł tam gdzie chcemy.

W USA i zachodniej europie coraz częściej widać kampanie banerowe, które są elementem całej strategii marketingowej opartej również o społeczności, które wyraźnie podkreślają ten fakt.

Sposoby komunikacji w kreacjach i ich przekierowanie:

1. Kreacja prowadzi do landing page bądź witryny reklamodawcy, podkreśla jednak w jednej z odsłon obecność na Facebooku czy Twitterze.

Facebook w reklamie john frieda

2. Bezpośrednie przekierowanie na fanpage czy aplikację np. na Facebook.com.

Facebook w reklamie Clorox

20100620_select55

Facebook w reklamie compeed

3. W jednej kreacji zaszyte są dwa kody przekiewoanoa, pierwszy z nich prowadzi na landing page kampannni, na którym również istnieje komunikat o obecności w portalach społecznościowych, drugi link to już bezpośrednie przekserowanie np. na fanpage na Facebooku.

Facebook w reklamie mazdy

Powyżej widzimy kilka zagranicznych przykładów, co nie znaczy że w Polsce nie było już pierwszych prób. Oto przykłady z polskiego rynku:

Pawlak

nocna randka

Z danych e-ffectica.pl wynika, iż ok 50-60% użytkowników którzy widzieli reklamę banerową, informacji o firmie szukali w wyszkiwarkach. Są to Internauci którzy nie klikneli w baner, zapamiętali jednak przekaz i później wyszukali informację o produkcie/usłudze. Dajmy im zatem szansę na odszukanie nas jeszcze innym kanale komunikacji, jakim są portale społecznościowe.

E-ffectica.pl ma już za sobą pierwsze kampanie kierujące Internautów do dwóch źródeł – na landing page kampanii oraz na fanpage na Facebooku. Niedługo podzielimy się przykładowymi case study.

There are no comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart