Landing page – elementy obniżające konwersje

Landing page – elementy obniżające konwersje

Bob Regnerus, założyciel Big Ticket eCommerce System™, w swoich badaniach wskazuje  7 „zabójców konwersji” przy budowie landing page. Oto one:

  1. Umieszczanie w części head loga, sloganu baneru reklamowego. Odwraca to uwagę od tego co jest istotniejsze.
  2. Umieszczanie na landing page wszystkich informacji o produkcie/ofercie. Landing page ma nam jedynie podkreślać jej zalety. Zostawmy Internaucie coś do czytania przy późniejszej eksploracji naszej strony www.
  3. Pozostawianie zbyt dużej białej przestrzeni. Duża niezagospodarowana przestrzeń w sekcji nagłówkowej, zbyt duże przerwy pomiędzy kolejnymi punktami, zniechęcą użytkownika do scrolowania strony i zapoznania się z jej całą zawartością, a w rezultacie obniżą konwersję.
  4. Zbyt dużo skrótów. To nie znaczy że nie należy ich używać. Skuteczny landing page powinien posiadać dobry nagłówek, tekst powinien być przejrzysty i wiarygodny, oraz posiadać zakończenie, nawołujące do akcji. Dwa punkty mówiące „nasz kredyt jest najlepszy” nie przyniosą pożądanego rezultatu.
  5. Zła osoba w tekście. Powinniśmy zapomnieć o wszelkich „my wam damy”, „nasz kredyt”. Zamieńmy “MY” na “WY”, lub wręcz “TY”. Piszmy o tym co klient będzie miał korzystając z naszej oferty, kupując nasz product, lub umawiając się z nami na spotkanie. Używajmy języka korzyści.
  6. Kolejny błąd to nie pokierowanie internauty. Internauta czytając o korzyściach naszej oferty powinien być poinformowany o kolejnym kroku, który powinien wykonać. Może to być np. „wypełnij formularz a nasz doradca skontaktuje się z tobą i przedstawi naszą specjalną ofertę”.
  7. Jako ostatniego killera, Bob Regnerus wskazuje po prostu nudę. Nudne strony nie zatrzymują internautów na dłużej!
    Landing-Pages

There are no comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart