Kobiety w Internecie-jak do nich trafić?
Jak już kiedyś pisaliśmy, kobiety stanowią bardzo wdzięczna Grupę Docelową – spędzają coraz więcej czasu w Internecie (więcej od mężczyzn), bardzo chętnie angażują się we wszelkiego rodzaju promocje, konkursy online, a także lubią dzielić się z innymi Internautkami swoimi opiniami nt. marek, produktów, promocji, etc
W panującej wszechobecnie modzie na Facebook’a marketerzy bardzo często zapominają o działaniach, placemetach, które mają dużo większy wpływ na decyzje zakupowe Kobiet.
Z naszego doświadczenia i przeprowadzonych kampanii wynika, że doskonałym miejscem na dotarcie do Kobiet, wzbudzenia w nich zainteresowania, zaangażowania czy decyzji zakupowej, są serwisy o tematyce kobiecej, parentigowe, lifestylowe, które tworzą kobiece społeczności.
Nasze obserwacje potwierdzają badania opublikowane w e-marketerze. Wynika z nich, że kobiety bardzo mocno ufają tym serwisom i informacjom na nich publikowanym, w szczególności informacjom nt. marek czy produktów. Dużo bardziej niż portalom czy serwisom społecznościowym, które Kobiety oceniły jako mniej przydatne.
Ciekawie przedstawia się też następne badanie opublikowane w e-merketerze. Wynika z niego, że 51% kobiet znajduje opinie o nowych produktach właśnie na tych serwisach. Dla 47% Kobiet serwisy kobiece stanowią pomoc przy podejmowaniu decyzji zakupowej – widzimy zatem jak skutecznym narzędziem mogą być serwisy kobiece, zwłaszcza w kampaniach sprzedażowych czy wprowadzających nowe marki/produkty na rynek.
Przykładem niech będzie jeden z naszych ostatnich projektów, w którym wprowadziliśmy nową markę dermokosmetyczna na polski rynek. Działania w Internecie skupiliśmy właśnie na serwisach kobiecych, lifestylowych, parentingowych, gdzie wyemitowaliśmy kampanię banerową/display. Aby zaangażować Kobiety, zachęciliśmy je także do udziału w konkursie. Efekt – w trakcie 1 miesiąca trwania kampanii udział w konkursie wzięło 25 000 Kobiet! Prowadzimy także działania na Facebook’u ale służy on przede wszystkim jako platforma komunikacyjna z Internautkami, a także stanowi element brandingowy w/w działań.
Jeśli planujecie działania w Internecie skierowane do kobiet – zapraszamy do kontaktu.