Kampanie CPM

>
Kampanie CPM

Kampania CPM – inaczej kampania odsłonowa, to działania emitowane w modelu zakupowym CPM (cost per mille), czyli za 1000 odsłon reklamy (banera).

 

Bardzo często model CPM jest jedynym dostępnym modelem zakupu, zwłaszcza gdy emitujemy mocno stargetowane działania do ściśle określonej grupy docelowej. Na przykład, aby trafić do kobiet zainteresowanych kosmetykami, rekomendowanym działaniem będzie emisja reklamy na serwisie kobiecym na sekcji „uroda”. Wówczas kampania odsłonowa (kampania CPM) będzie właściwym rozwiązaniem.

 

Głównymi zaletami kampanii CPM są

[unordered_list style=”bullet”]

  • Dostępność placementów – model CPM jest nadal najpopularniejszy wśród wydawców dlatego zawsze możemy zakupić reklamę w tym modelu na portalach/serwisach tematycznych. Często w modelach efektywnościowych nie jest to możliwe
  • Dostępność targetowania – w modelach efektywnościowych (CPC/CPA) z reguły mamy małe możliwości targetowania, w modelu CPM są one nieograniczone (targetowanie behawioralne, kontekstowe, geotargetowanie, capping, etc)
  • Dostępność formatów reklamowych – możemy wybierać i dostosowywać formaty reklamowe do celu kampanii. W modelach efektywnościowych z reguły mamy ich ograniczoną ilość.
  • Rozkład emisji/natężenie emisji – możemy dowolnie ustawić start/koniec kampanii, natężenie emisji czy przerwy między poszczególnymi flight’ami (częściami) kampanii.

[/unordered_list]

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart