Kampanie CPA/CPL/CPS (cost per action/lead/sale) – to modele efektywnościowe reklamy w internecie. Klient płaci wówczas za efekt końcowy: akcję (np. zapisanie się na newsletter), lead’a (np. wypełnienie formularza kontaktowego czy wniosku kredytowego) czy sprzedaż, a raczej prowizję od sprzedaży konkretnego produktu.
Główne zalety kampanii CPA/CPL to
[unordered_list style=”bullet”]
- Klient płaci wyłącznie za efekt kampanii: pozyskanie leada czy sprzedaż
- Łatwość planowania budżetu marketingowego – np. planujemy pozyskanie 10 000 formularzy/wniosków kredytowych
- Efekt wizerunkowy kampanii i duża częstotliwość reklamy w Internecie – ze względu na współczynniki konwersji, aby pozyskać lead’a/sprzedaż wydawca musi wyemitować dużą liczbę odsłon reklamy z dużą częstotliwością – Klient płaci tylko za efekt
[/unordered_list]