Kampania banerowa – efekt brandingowy po kampani online
W artykule „Kampanie SEM, display, social media – dlaczego należy integrować działania e-marketingowe” pisaliśmy, jakich efektów możemy oczekiwać po emisji kampanii banerowej. Z setek przeprowadzonych przez nas kampanii wynika, że wejścia z wyszukiwarek i bezpośrednie po kampanii stanową nawet do 80% kliknięć uzyskanych z kampanii banerowej.
Badania wykonane przez MediaMind pokazały ten sam rezultat. Zbadano także jak na stronę www wracali użytkownicy którzy w reklamę kliknęli.
Kampanie pokazały, że jedynie 20% wejść na serwis, było dokonanych przez Internautów którzy bezpośrednio kliknęli w reklamę. Są to tak zwane wejścia „post click”. 80% wejść pod wpływem reklamy, to tzw wejścia „post view”, będące rezultatem wyświetlenia baneru reklamowego. Internauta zapamiętał nazwę firmy/marki, przekaz reklamowy i nie klikając w baner przeszedł na stronę reklamodawcy z poziomu wyszukiwarek, bądź też przeglądarki internetowej.
Pamiętajmy zatem, że mierząc faktyczną skuteczność kampanii banerowej, musimy mierzyć także efekt brandingowy – jego nasilenie oraz długość. Dopiero ta wiedza pozwoli nam na efektywne zaplanowanie działań reklamowych w kolejnych kampaniach.
There are no comments