Google wprowadza historię zmian w usłudze Google Analytics

Google wprowadza historię zmian w usłudze Google Analytics

Dziś na jednym z naszych kont Google Analytics wyświetliła się informacja, że już wkrótce w usłudze Google Analytics będzie dostępna historia zmian. Dziennik zmian na koncie to funkcjonalność znana do tej pory z usługi Google AdWords. Funkcja będzie dostępna dla użytkownika z dostępem poziomu administratora do konta. W widoku konta dojdzie nowa zakładka Historia zmian (przed zakładką Ustawienia konta). Historia zmian w Google Analytics będzie przechowywać zmiany za okres 180 dni wstecz.

historia zmian google analytics

Informacja o historii zmian jest już widoczna na kontach Google Analytics.

 

Historia zmian konta Google Analytics – wygląd

Historia zmian na koncie Google Analytics będzie zawierała 3 kolumny: Datę, E-mail i Aktywność. W kolumnie E-mail będzie znajdować się użytkownik, który wykonał zmianę. W kolumnie Aktywność będzie krótka notka o tym, co zostało zmienione, oraz czego ta zmiana dotyczyła (np. konto, użytkownik, profil, cel, filtr).

Dlaczego historia zmian w Google Analytics jest dobrym pomysłem?

Po pierwsze dlatego, że zmiany konfiguracji kodu Google Analytics czy ustawień samego konta (np. filtry w profilach, czy nowe profile) zmieniają poziom lub jakość ruchu do analizy. Nowa osoba, która zacznie odpowiadać za analitykę webową danego serwisu będzie mogła szybko zorientować się, jakie zmiany były wykonane i powiązać je z danymi na koncie.

Po drugie dlatego, że nie trzeba już będzie odnotowywać zmian konfiguracyjnych za pomocą adnotacji lub w zewnętrznych plikach. Przyśpieszy to pracę i czas dotarcia do informacji o zmianach, a adnotacje na osi czasu będą dotyczyć stricte zagadnień marketingowych.

adnotacje na osi czasu google analytics

Adnotacje na osi czasu Google Analytics były do tej pory jedynym miejscem na przechowywanie informacji o zmianach na koncie.

Po trzecie dlatego, że świadomi klienci zaczynają coraz chętniej inwestować w web analytics, i taka transparentność zmian wykonanych na koncie przez agencję marketingu internetowego jest bardzo dobrym pomysłem.

Wspomniana transparentność pozwoli również szybciej rozwiązywać sytuacje konfliktowe, np. gdy okaże się, że ktoś usunął zdefiniowany przez Ciebie filtr do analizy określonego rodzaju stron, nad którym spędziłeś 3h.

Dalsze informacje

Wpis w pomocy Google Analytics nt. historii zmian w GA, http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=2949085&topic=1009690&ctx=topic

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart