Efekt ROPO – AGD/RTV, Turystyka, Kosmetyki, Farby
Efekt ROPO -to zachowania konsumenckie w internecie przed dokonaniem zakupu w tradycyjnych kanałach sprzedaży. Jak udowodniły badania, większość konsumentów korzysta z Internetu (wyszukuje produkty, porównuje ceny, poszukuje informacji) przed podjęciem finalnej decyzji o zakupie.
Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP we współpracy z Google i Media Saturn Holding wynika, że 74% Internautów, przed podjęciem decyzji zakupowej RTV/AGD, wyszukuje Informacji w Internecie.
Jeśli bierzemy pod uwagę czas wyszukiwania Informacji, 43% Internautów czyni to na tydzień przed zakupem, 27% na 2-4 tygodni przed zakupem, a 20% na miesiąc przed. Interesujący jest fakt, że tylko 1 na 5 Internautów zmienia decyzję zakupową podjętą wcześniej na podstawie informacji z Internetu.
Ciekawie wypadają również badania efektu ROPO w branży turystycznej, zrealizowane także przez TNS OBOP przy współpracy z TUI i Scan Holiday. Wynika z nich, że 63% osób które dokonały zakupu wycieczki w biurze podróży (offline), poszukiwało informacji o ofertach również w Internecie.
Proces zakupowy jest tu bardziej rozłożony w czasie , niż w przypadku RTV/AGD. U większości konsumentów – 47% – proces zakupowy trwa maksymalnie 1 miesiąc, natomiast 30% konsumentów potrzebuje 1-3 miesięcy na podjęcie decyzji o zakupie. Klienci pytani o przydatność Internetu, najbardziej cenią szybkość zdobywania informacji (56% wskazań) i wygodny sposób jej poszukiwania (47%)
Efekt ROPO w branży kosmetycznej jest również doskonale widoczny. Dla zdecydowanej większości konsumentów stanowi on najważniejsze źródło informacji nt. kosmetyków, wyprzedzając znacząco czasopisma kolorowe, inserty czy innego rodzaju reklamy.
Interesujące są również dane dotyczące wpływu Internetu na proces zakupowy konsumentów. 37% z nich uważa Internet za dobre miejsce aby dowiadywać się o kosmetycznych nowościach, 34% oczekuje, że w/w informacje będą szeroko dostepne, a 31% sprawdza co na temat danych kosmetyków mówi się w Internecie.
Jak widzimy Konsumenci bardzo intensywnie poszukują w Internecie informacji przed dokonaniem zakupu. Dlatego niezwykle istotne jest to aby precyzyjnie docierać do nich z przekazem reklamowym, być tam gdzie szukają określonych informacji, na placementach na których spędzają najwięcej czasu i gdzie nie zalewa ich szum reklamowy. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście przyciągnięcie ich poprzez reklamę online do sklepu w offline’ie – jeśli chcecie wiedzieć jak to zrobić, wystarczy się z nami skontaktować.
Jeśli jesteście zainteresowani w jaki sposób Internauci poszukują informacji nt. farb przed ich zakupem, odsyłam Was do poprzedniego artykułu – znajdziecie tam nasze autorskie badania, analizujące ten rynek. Przyjemnej lektury 😉
There are no comments