Dlaczego marketing społecznościowy jest skuteczną reklamą?

Dlaczego marketing społecznościowy jest skuteczną reklamą?

Social media coraz szybciej ewoluują pod względem możliwości, jakie dają swoim użytkownikom w zakresie komunikowania się, prezentacji myśli, czy po prostu „bycia w kontakcie” z innymi. Jest to powód dla którego, użytkownicy Internetu coraz więcej czasu poświęcają właśnie platformom społecznościowym. Z perspektywy branży marketingowej, ważnym jest zrozumienie zachowań owych użytkowników i zalet tej formy reklamy internetowej. Dlaczego jest to dobre źródło reklamy?

1. Na portalach społecznościowych i blogach użytkownicy spędzają najwięcej czasu. 4 na 5 użytkowników Internetu miało przynajmniej raz w życiu z nimi styczność.

Co to znaczy? Z mediami społecznościowymi ma kontakt prawie każdy użytkownik Internetu. Każda firma chcąca dotrzeć do odbiorców swojej oferty/produktu w Internecie powinna aktywnie pojawiać się w mediach społecznościowych.

2. Około 2/3 dorosłych użytkowników Internetu wykorzystuje portale społecznościowe do opisu swoich doświadczeń. Znacząco rośnie też średnia wieku przeciętnego użytkownika.

Co to znaczy? Nie tylko młodzi korzystają z mediów społecznościowych. Coraz więcej osób starszych jest aktywnymi użytkownikami Internetu i właśnie szeroko rozumianych Social Mediów. Zatem są dobrym źródłem dotarcia do niemalże każdej docelowej grupy wiekowej.

3. Social media to nie tylko Facebook, to coś znacznie więcej: to także blogi, fora,  inne platformy społecznościowe (Twitter, nk.pl (z polskich portali), MySpace), w tym również YouTube.

Co to znaczy?  Należy najpierw określić cel, jaki chce się osiągnąć za pomocą mediów społecznościowych. Wyniki osiągnięte na Facebooku, Twitterze czy temu podobnym portalu nie uogólniają potencjału dla reklamy oferty/produktu w całych mediach społecznościowych. Jeśli reklama na portalu społecznościowym nie sprawdza się, należy zbadać, gdzie mógł być popełniony błąd (sposób prowadzenia fanpage’u, zbyt agresywny charakter reklamy, zły dobór placementu).

4. Z Social Mediów można korzystać wszędzie. 2 na 5 użytkowników korzysta z mediów społecznościowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Co to znaczy? Skoro użytkowanie urządzeń mobilnych jest takie powszechne, ważne, by pojawiać się w takich mediach, które są przez te urządzenia odbierane. Istotnym jest też dopasowanie strony swojej firmy/produktu w taki sposób, żeby była prawidłowo odbierana na tych urządzeniach.

 5. Klienci kierują się do forów czy blogów, gdy potrzebują informacji związanych bezpośrednio z zakupem (ceny, opinie, adres sklepu itd.).

Co to znaczy? Social media wpierają proces zakupu, za pomocą swoich treści a nie tylko podanych komentarzy do produktu/oferty. Wpływają w subtelny sposób na opinie użytkowników, pozwalają na interakcje z nimi, wytworzenie bliskości z marką i zaangażowania ze strony użytkowników.

Social Media stwarzają wielkie możliwości dla firm pragnących zaistnieć w Internecie. Pozwalają na nawiązanie bezpośrednich relacji w użytkownikami (potencjalnymi klientami), pozwalają na stworzenie marce odpowiedniego wizerunku (e-PR, marketing szeptany), czy wreszcie pozwalają po prostu pokazać, że nasza marka istnieje. Zawsze warto pamiętać, że dobra strategia to podstawa sukcesu reklamy w Internecie. Chętnie przy jej tworzeniu i późniejszej realizacji pomożemy.

 

Żrodła: http://www.pewinternet.org/Reports/2011/Social-Networking-Sites.aspx; http://www.clickz.com/clickz/column/2109891/social-media-changing-means-marketing

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart