FanPage banku na Facebooku – badania Internautów
Internauci nie chcą być fanami banków oraz instytucji finansowych na Facebooku. Taki wniosek płynie z wykonanych przez e-ffectica.pl autorskich badań, które miały pokazać postrzeganie przez Interneutów działań w social media prowadzonych przez instytucje finansowe.
Na pytanie gdzie Internauci spotkali informację lub choćby wzmiankę o bankach, najwięcej z nich wskazało fora internetowe. Co ciekawe przez Internautów zostały zapamiętane głównie wpisy negatywne. Do tego tematu wrócimy jednak w kolejnych wpisach. Na pozostałych pozycjach znalazły się portale społecznościowe (33%) czy blogi (23%).
Pomimo dość sporej świadomości inetrnautów że banki na Facebooku są, blisko 70% ankietowanych zadeklarowało, że nie jest fanem żadnego z FanPage-y banku. Jedynie 12 % badanych deklaruje iż śledzi swój bank na tym portalu społecznościowym, a jedynie 4% badanych śledzi także FanPage innego banku.
Jak stajemy się fanami? Najczęściej wskazywaną odpowiedzią było „sam znalazłem stronę banku na Facebooku” tą odpowiedź wskazało blisko 6% ankietowanych. Blisko 5% deklaruje że stała się fanami dzięki informacji umieszczonej na stronie banku i przekierowaniu na Facebooka. Nikt nie zadeklarował że powodem było polecenie znajomego. Nawet konkursy i gry nie są atrakcyjne w przypadku stron Banków na Facebooku. Jedynie 1% wskazań dotyczyło właśnie takich działań.
W kolnych wpisach zaprezentujemy: jak internauci widzą działania na Facebooku, co chcieli by czytać, oraz jaki powinien być wg nich cel prowadzenia takich działań na Facebooku przez podmioty bankowe.