Wydatki na Programmatic ciągle rosną.
Wydatki na Programmatic ciągle rosną. ? Przyjrzyjmy się, jak wygląda to u naszych zachodnich sąsiadów. ?
W Niemczech wydatki na Programmatic wzrosną o 18,5%, osiągając w 2019 r. 2,34 mld EUR, co stanowi 80% ogólnych wydatków na reklamę internetową – to bardzo dużo❗️
Dla porównania w Polsce jest to nieco powyżej 30% (wg. Zenith). Możemy być pewni, że trend wzrostowy utrzyma się na całym świecie, także u nas.
Co sprawia, że ten model zakupu mediów online tak bardzo zyskuje na popularności??
Przede wszystkim coraz większa liczba dostawców oferująca powierzchnię reklamową w tym modelu. Ponadto precyzyjna możliwość targetowania oraz optymalizacji kampanii, które ułatwiają zwiększenie skuteczności takich reklam.
Warto podkreślić, że mobilny Programmatic rośnie szybciej niż desktop’owy – aż o 25% w 2019r., osiągając poziom 1,66 mld EUR, co tylko pokazuje, w jaki sposób mobile i smartfony zmieniają rynek reklamowy. ?
Źródło ➡➡➡ https://www.emarketer.com/content/germany-programmatic-digital-display-ad-spending