Internet najefektywniejszym medium reklamowym dla branży spożywczej

Internet najefektywniejszym medium reklamowym dla branży spożywczej

Ciekawe badanie na swoich stronach udostępniło jakiś czas temu IAB Polska. Badanie zostało przeprowadzone przez firmę badawczą PBI. Wyniki pokazują, że internauci aktywnie interesują się tematyką odżywiania i produktami spożywczymi. Internet pełni bardzo ważną rolę w procesie poszukiwania informacji o produktach spożywczych, a także w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Oprócz poszukiwania informacji, badani często dzielą się z innymi zdobytą wiedzą: przesyłają linki, dyskutują na forach oraz komentują reklamy.

Respondentami badania byli internauci którzy są konsumentami lub mają wpływ na zakupy dokonywane w gospodarstwach domowych. Większość z nich wskazała Internet jako podstawowe źródło wiedzy o nabywanych produktach. Na kolejnych miejscach znalazła się reklama oraz polecenia znajomych i rodziny.

iab_pbi_fmcg_01(2)

Najczęściej poszukiwane w internecie materiały o żywności to porady dotyczące zdrowego odżywiania (71%). Rzadziej wymieniano opisy produktów, nowości oraz promocje (około 60 %), a także testy produktów i informacje o cenach (nieco ponad połowa).

iab_pbi_fmcg_03

Biorąc pod uwagę konkretne produkty, internauci najczęściej poszukują informacji na temat kawy i herbaty (47%), zdrowej żywności (44%) oraz napojów/soków/wody (42%). Rzadko szukają natomiast informacji na temat pieczywa (16%) oraz słonych przekąsek (20%), produktów typowo impulsowych. Informacje o mocniejszych alkoholach i o piwie wyraźnie bardziej interesują mężczyzn. Tylko 8% badanych zadeklarowało, że nie szuka informacji o artykułach spożywczych w Internecie.

iab_pbi_fmcg_04

Strony www o żywności/produktach spożywczych cieszą się zainteresowaniem badanych – co dziesiąty deklarował, że odwiedza je codziennie, zaś co trzeci kilka razy w tygodniu. Do tej grupy należą strony producentów, strony o tematyce kulinarnej czy też inne traktujące np. o zdrowym odżywianiu.

iab_pbi_fmcg_05

Internet ma także duży wpływ na sam zakup. Dla co trzeciej badanej osoby jest kanałem nabycia (szczególnie kawy/herbaty, zdrowej żywności i droższych alkoholi). Z odpowiedzi respondentów wynika ponadto, że internet pełni bardzo istotną rolę w procesie poszukiwania i dzielenia się informacjami o artykułach spożywczych i planowaniu zakupu. Z punktu widzenia producentów żywności i ich obecności w sieci, duże znaczenie ma także informacja, iż w oczach badanych internet jest dobrym miejscem, aby dowiadywać się o nowościach w ofercie, a informacje o artykułach spożywczych powinny być jak najszerzej obecne w Internecie .

iab_pbi_fmcg_06iab_pbi_fmcg_07

Wobec tak interesujących wyników badań, nie pozostaje nam nic innego jak zachęcanie naszych klientów z branży spożywczej do bardziej efektywnego lokowania budżetów marketingowych i zwiększenia swojej widoczności w Internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart