Dlaczego należy integrować działania e-marketingowe?
Wg. badań przeprowadzonych w USA, dotyczących sposobu reagowania na przekaz reklamy display:
31% internautów klika bezpośrednio w banery reklamowe , 27% nie klika, ale zapamiętuje przekaz i szuka później informacji zawartych na banerze w wyszukiwarkach (Google), 21% wpisuje bezpośrednio w okno przeglądarki adres strony docelowej firmy i odwiedza ją, 9% śledzi informacje związane z produktami, marką, firmą na portalach społecznościowych/blogach eksperckich/forach dyskusyjnych (socialmedia).
e-ffectica.pl integruje wszystkie wymienione działania. Dzięki analizie danych z adserwerów emitujących reklamę (Gemius Traffic) oraz dzięki wykorzystaniu narzędzi Web Analytics’owych (Google Analytics, Google WebSite Optimizer), śledzimy na bieżąco emisję kampanii, skuteczność wykorzystywanych placementów, najefektywniejsze źródła odwiedzin, ścieżkę odwiedzin, czas spędzony na poszczególnych podstronach witryny. Identyfikujemy ilość internautów pozyskanych bezpośrednio przez kampanię display, a także tych pozyskanych w jej następstwie: z wyszukiwarek, bezpośrednio odwiedzających witrynę firmową czy szukających informacji w social media.
Potrafimy wykazać, jak poszczególne działania internetowe i ich wyniki na siebie wpływają. Jak istotny jest czas trwania poszczególnych flightów (okresów) kampanii internetowej, jak ważne są przerwy pomiędzy poszczególnymi flightami i jak wpływają na końcowe wyniki oraz skuteczność kampanii, jaki jest optymalny budżet na kampanię internetową oraz jakie kwoty przeznaczyć na jej poszczególne działania (SEM, display, social media). Ma to kolosalne znaczenie przy obliczaniu ROI z kampanii internetowej.
Zgadzam się, integracja działań marketingowych znacząco zwiększa ich efekty oraz pozwala o wiele lepiej wpływać na zachowania potencjalnych klientów.
Bardzo ciekawy artykuł, wiele można się dowiedzieć. Reklama zewnętrzna od dawna mnie interesowała, na pewno będę dalej czytaj tego blogo w poszukiwaniu kolejnych ciekawych informacji. Serdecznie pozdrawiam.
Pingback:CTR nie jest miernikiem skuteczności kampanii banerowych – obalamy mity | Blog o marketingu internetowym e-ffectica.pl
Pingback:Reklama w internecie – retargetowanie | Blog o marketingu internetowym e-ffectica.pl
Pingback:Kampania banerowa – efekt brandingowy po kampanii online | Blog o marketingu internetowym e-ffectica.pl