Kliknij tu! – recenzja książki Susan M. Weinschenk

Home » Książki » Kliknij tu! – recenzja książki...

Doczekaliśmy się czasów, w których badania nad umysłem i percepcją nie są już traktowane, jako pseudopsychologiczne-gadanie-o-niczym. Udało się dostrzec potencjał dziedzin mówiących o umyśle (rozumianym nie tylko, jako mózg), postrzeganiu świata (nie percepcji sensu stricte), wpływie oddziaływania społeczeństwa na jednostkę i to w świetle, marketingu a konkretnie marketingu internetowego, a jeszcze dokładniej w kontekście tworzenia serwisów internetowych nastawionych na sprzedaż.

Brzmi ciekawie?

A i owszem. Taką tematykę porusza książka „Kliknij tu! Wykorzystaj neuromarketing w projektowaniu WWW” doktor Susan M. Weinschenk wydawnictwa Helion. Autorka odwołując się do konkretnych badań z zakresu psychologii (wykorzystywanych również w dziedzinie nazywanej neuromarketingiem*), pisze o tym, jak wykorzystać bardzo proste mechanizmy rządzące naszym zachowaniem w taki sposób, by za ich pomocą skłonić użytkownika internetu do wykonania pożądanej przez nas akcji (zapisania do newsletteru, zakupu w e-sklepie itd.) na naszej stronie internetowej. Książka bardzo pobieżnie porusza tematy dotyczące ludzkiego zachowania i ich praktycznego (z punktu widzenia marketingu) zastosowania. Mimo to zwraca uwagę na pewne reguły psychologiczne, które czy chcemy czy nie, kierują naszym zachowaniem i implementuje je na elementy strony internetowej. Z dodatkowych plusów – baaardzo miła w dotyku.
Tematyka świetna, pytanie czy warto sięgnąć po tę pozycję, żeby czegoś się dowiedzieć na temat neuromarketingu? Tak, jeśli dopiero zaczynamy mieć styczność z tą dziedziną nauki, chcemy sprawdzić czy to nas w ogóle zainteresuje i „na szybko” wprowadzić zmiany na swojej stronie (e-sklepie). Nie, jeśli szukamy szerokiej wiedzy, informacji o badaniach, różnych caseach).

 

 

*neuromarketing – dziedzina wiedzy, wykorzystująca narzędzia, badania oraz wiedzę z nauk dotyczących ludzkiego zachowania, percepcji bodźców i reakcji na nie, funkcjonowania mózgu i umysłu dla optymalizacji bodźców marketingowych celem zwiększenia ich skuteczności. Neuromarketing wykorzystywany jest m.in. w usability.

Książki | | No Comments

Comments are closed.

« »