Google Rich Snippet – ciekawy efekt bez zdefiniowanego autora

Home » Analizy i Audyty SEO, SEM SEO, SEO » Google Rich Snippet – ciekawy...

W ostatnich kilku latach szczyt zapytań użytkowników kierowanych do wyszukiwarki Google, które dotyczą przeziębienia przypada na wrzesień/październik i końcówkę stycznia. W tym roku jest nie inaczej. Prognoza z Google Trends to potwierdza. Wśród szeregu fraz jakie użytkownicy wpisują do wyszukiwarki jedną z popularniejszych jest fraza na ból gardła.

Wykres przedstawia zainteresowanie frazą przeziębienie w wyszukiwarce Google i charakterystyczne 2 peak-i zapytań w ciągu roku.

Analizując naturalne wyniki wyszukiwania dla frazy na ból gardła na 3-ciej stronie wyników wyszukiwania wyświetlił się ciekawy wynik z serwisu parenting.pl wykorzystujący mechanizm Rich Snippet – wyszarzony znak ostrzegawczy, który w moim przypadku skutecznie przyciągnął wzrok.

Google Rich Snippet – ciekawy efekt

Szybka analiza – jak to zrobiono? Żaden non-standard. Co się okazało. Profil autora artykułu z Google+, który był linkowany przez mikrodane (schema.org) jest nieaktywny.

Przy wykorzystaniu itemprop=”name” zdefiniowano autora o nieistniejącym aktualnie profilu w Google+.

Google zamiast nie wyświetlać obrazka autora w takiej sytuacji w ogóle, wyświetlił ściągający wzrok znaczek z wykrzyknikiem 🙂

Ciekawe, o ile wzrósł CTR przez takie działanie?

Jak wyświetlić autora przy wyniku wyszukiwania naszej strony w SERP?

Są 2 opcje. Ta szybsza polega na zdefiniowaniu linku przy pomocy mikrodanych (schema.org) do profilu autora w Google+. Trzeba wówczas na swoim profilu Google+ dodać jeszcze w polu Udziela się w: (Contrtibuted to:) link do danej strony. Done.

Przydatne linki

Metody na zdefiniowanie autora artykułu, by wyświetlił się przy wyniku wyszukiwania w Google. Official by Google
Inna opcja na ciekawy efekt w SERP z wykorzystaniem obrazka

Analizy i Audyty SEO, SEM SEO, SEO | | No Comments

Comments are closed.

« »