Marketing firm fotowoltaicznych

Marketing powinien być traktowany jako inwestycja, która wkrótce się zwróci, i to wielokrotnie. Dlatego przemyślana strategia marketingowa, precyzyjnie zaplanowane działania reklamowe poprzedzone właściwym opisaniem grup docelowych (naszych potencjalnych klientów), właściwe targetowanie działań, ich monitorowanie i optymalizacja stanowią kluczowe czynniki determinujące sukces kampanii, czyli sprzedaż.

Działania reklamowe w internecie, jak żadne inne, pozwalają na efektywne dotarcie do klienta poprzez możliwość niezwykle precyzyjnego targetowania (kierowania do zainteresowanych odbiorców) naszej reklamy. Są też najbardziej efektywne kosztowo.

Przede wszystkim jednak żadne inne medium nie jest tak bardzo mierzalne i nie dostarcza nam tak dużej ilości informacji nt. klientów, którzy z reklamy trafiają na naszą stronę – wiemy, z jakiego źródła przychodzą (Google, Facebook, mailing, inne), na jaką reklamę zareagowali, jak wiele podstron przeglądają, ile czasu na nich spędzają, co ich najbardziej na tych stronach interesuje, w którym momencie decydują się na wypełnienie formularza kontaktowego (tzw. LEAD) czy wysłanie maila z zapytaniem o ofertę. Tak dogłębna znajomość ścieżki odwiedzin pozwala nam kierować reklamę bardzo precyzyjnie i realizować tylko te działania reklamowe, które przynoszą wymierne korzyści i mają najwyższy ROAS (ang. return of advertising spend), czyli zwrot z inwestycji na reklamę.

Zaczynając od początku, powinniśmy przede wszystkim ustalić, do kogo chcemy trafić z naszą ofertą, wyodrębnić grupy docelowe (naszych potencjalnych klientów), do których będziemy kierować reklamę. W branży fotowoltaiki wśród klientów końcowych możemy wyróżnić kilka kluczowych grup: zakłady przemysłowe i firmy usługowe dysponujące własnymi halami; firmy z branży turystycznej, czyli hotele, pensjonaty i agroturystykę, rolników oraz klientów indywidualnych/właścicieli domów.

Gdy już znamy grupy docelowe, możemy dostosować do nich działania reklamowe. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, marketing internetowy jest najbardziej mierzalny, efektywny kosztowo i pozwala na najbardziej precyzyjne targetowanie. Najskuteczniejsze działania to: mailing – kierowany do biznesu (B2B) oraz klientów indywidualnych (B2C), Google Marketing Platform –wyszukiwarka, sieć display, YouTube, Gmail, DBM; reklamy płatne na Facebooku i Instagramie oraz Programmatic/Audience Buying – model zautomatyzowanego zakupu powierzchni reklamowej, oparty na bardzo precyzyjnym targetowaniu behawioralnym.

W dobie smartfonów, gdy tak naprawdę budzimy się i kładziemy spać z telefonem, nie możemy zapominać o mobile marketingu, czyli działaniach dedykowanych na smartfony. Za ich pomocą nasza reklama będzie wyświetlać się ich użytkownikom podczas przeglądania stron, mediów społecznościowych lub określonych aplikacji, np. pogodowych.

Każde z wymienionych powyżej działań pozwala nam na bardzo precyzyjne ich targetowanie. Do najefektywniejszych zaliczamy: retargeting, czyli kierowanie reklamy do użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę www (wcześniej lub z właśnie trwającej kampanii); wymaga on wpięcia odpowiednich mierzących kodów w stronę internetową. Wykorzystujemy także targetowanie demograficzne, które pozwala nam targetować reklamę na wiek, płeć, dochód, posiadane dobra, np. do właścicieli domów. Targetowanie behawioralne pozwala nam trafiać do klientów zainteresowanych np. fotowoltaiką, ekologią lub OZE, odwiedzających strony o tej tematyce. Geotargetowanie z kolei pozwala dotrzeć do klientów zamieszkujących określone województwo, region, powiat, a nawet małe miasto/wieś. Programmatic i Facebok pozwalają nam wykorzystać targetowanie oparte na predykcji i skomplikowanych algorytmach, takich jak LookLike oraz Custom Affinity, które na podstawie emitowanej reklamy i jej skuteczności tworzą tzw. grupy potencjalnych klientów najbardziej zainteresowanych nasza ofertą, zakupem naszych produktów/usług, i tylko do nich kierują reklamę.

 

Opracowując strategię marketingową, nie możemy zapominać o firmowej stronie www, która de facto jest wizytówką naszej firmy, miejscem, gdzie kierujemy odbiorców reklamy. Musi być nowoczesna, dostosowana do obecnie funkcjonujących standardów, czytelna i intuicyjna. Klient musi z łatwością odnaleźć profesjonalne i rzetelne informacje na tematy, jakie go interesują, oraz móc w łatwy sposób wypełnić formularz kontaktowy lub znaleźć informacje kontaktowe (mail, telefon, chat).
 
Pamiętajmy, aby formularz kontaktowy nie był zbyt skomplikowany i nie wymagał podania zbyt dużej ilość informacji – w erze ochrony danych osobowych powoduje to niechęć do jego wypełniania, a co za tym idzie – mniej leadów.
Oczywiście, w dobie mediów społecznościowych bardzo istotna jest komunikacja poprzez firmowy profil na Facebooku, Instagramie, LinkedIn lub blogu firmowym mogącym być elementem firmowej strony. Powinniśmy tam publikować informacje nt. naszych przewag konkurencyjnych, rodzajów paneli, falowników, korzyści z montażu instalacji, kalkulatorów oszczędności etc. Wszystko, co będzie świadczyło o naszej wiedzy, profesjonalizmie oraz możliwości dopasowania oferty do indywidualnych oczekiwań naszych klientów.
 
Zapraszamy do współpracy.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart