Zakupy w internecie – najważniejsze elementy według użytkowników

Home » Badania marketingowe » Zakupy w internecie – najważniejsze...
Z badań przeprowadzony w lutym 2012 przez comScore, dla kupujących za pośrednictwem sklepów internetowych kwestie dotyczące wysyłki są już tak samo ważne jak wybór produktów czy ich jakość. Na rabat w postaci tańszej lub darmowej przesyłki wskazało aż 58% ankietowanych badanych.
Na kolejnych pozycjach znalazły się łatwa możliwość zwrotu lub wymiany zaklupionego towaru (42%) a dopiero na 3 miejscu różnorodność marek oraz produktów (38%).
Wiele sklepów zrozumiało że jakość obsługi klienta też jest w czołówce wskazywanych przez użytkowników jako kluczowa kwestia przy wyborze miejsca zakupu. O jakości według użytkowników świadczy właśnie możliwość zwrotu, ale także funkcjonalności w samym serwisie, umożliwiające dopasować kwestie zakupów do indywidualnych preferencji.
Badania comScore pokazały, że polityka dotycząca zwrotów i wymian była najważniejsza dla użytkowników z najwyższym poziomem niezadowolenia. Raport sugerował poprawę tej kwestii przez sklepy internetowe.
Największa ilość rezygnacji w trakcie dokonywania zakupów spowodowana jest wg raportu przez ukrywanie kosztów przesyłki i pokazywanie ich dopiero w ostatnim kroku zamówienia. Aż 55% użytkowników zadeklarowało rezygnację z zakupów z tego właśnie powodu.

Badania marketingowe | | 2 komentarze

2 Responses to Zakupy w internecie – najważniejsze elementy według użytkowników

  1. Ola pisze:

    Jeżeli kupuję do domu jakieś sprzęty najczęściej robię to przez internet. Uważam to za świetny sposób na porównanie różnych ofert bez wychodzenia z domu, dzięki czemu mogę zaoszczędzić wiele czasu. Na szczęście, osobiście nie miałam jeszcze powodów do narzekań i jak dotąd jestem bardzo zadowolona z obsługi sklepów internetowych.

  2. Często mam wrażenie, że obsługa sklepów internetowych jest dzisiaj na wyższym poziomie, niż w przypadku niektórych tradycyjnych sklepów. Jeśli chodzi o mnie, to jest to bardzo ważne, ponieważ nie ukrywam, że drażnią mnie sprzedawcy, którym przeszkadza, że klient jest w sklepie. Oczywiście, zdaje sobie sprawę z tego, że wszędzie znajdzie się czarna owca, ale mam wrażenie, że w sklepie tradycyjnym jest to bardziej widoczne. Sklepy internetowe starają się budować zaufanie, a bezproblemowe zwroty czy reklamacje dobrze o tym świadczą.

« »