Reklama graficzna w Google – Remarketing

Home » SEM SEO » Reklama graficzna w Google –...

Jak pokazują badania aż 97% Internautów nie dokonuje konwersji podczas pierwszej wizyty na witrynie internetowej (Źródło: Core Metrics UK Benchmarking, Marzec 2009). Wykorzystując remarketing możemy kierować reklamę do użytkowników, którzy odwiedzili naszą witrynę internetową lecz nie dokonali konwersji. Za pomocą sieci reklamowej Google możemy wyemitować im reklamę i skierować z powrotem na serwis internetowy.

Mechanizm działania remarketingu można opisać w następujących krokach:

  1. Musimy otagować naszą stronę www – aby sieć reklamowa Google mogła „rozpoznawać” użytkowników odwiedzających nasz serwis. Tagi możemy wygenerować za pomocą naszego konta w Google, a następnie musimy je „wkleić” na naszą stronę www. Możemy oczywiście otagować cały serwis, natomiast absolutne minimum to Strona Główna (SG) oraz Strona Potwierdzająca Zakupy, tzw. Thank You Page(TYP).
  2. Google buduje listę użytkowników – otagowanie naszego serwisu skutkuje tym, że na komputerach osób go odwiedzających zapisywane są „cookies”, czyli porcje informacji pozwalające później Google rozpoznać użytkowników naszej witryny. Tagi  umieszczają „cookies” na komputerach użytkowników odwiedzających strony SG i TYP. Teraz Google buduje listę użytkowników: te osoby, które weszły na SG ale nie dokonały zakupu, czyli nie przeszły przez stronę TYP, stanowią naszych nieskonwertowanych Potencjalnych Klientów.
  3. Emitujemy reklamę – tylko naszym Potencjalnym Klientom, najlepiej nakłaniającą ich do powrotu na serwis/podstronę z produktem, który przeglądali i zachęcającą do jego zakupu.
  4. Użytkownik dokonuje zakupu – to najprzyjemniejszy etap całego procesu 😉

Kampanie, które wykorzystują remarketing, osiągają wielokrotnie wyższe współczynniki konwersji niż tradycyjne kampanie w Google. Efektywność wzrasta najbardziej gdy wykorzystujemy formaty graficzne – one okazują się najbardziej efektywne.
Jeśli jesteście zainteresowani kampanią w sieci reklamowej Google wykorzystującą remarketing, zapraszamy do kontaktu.

 

SEM SEO | | 1 Comment

One Response to Reklama graficzna w Google – Remarketing

  1. […] o sobie i dotrzeć do tego użytkownika nie tylko poprzez wyszukiwarkę Google, ale także przez „Retargeting również zwany Remarketingiem”. Podziel się:Podobne […]

« »