Reklama graficzna w Google – Google Display Network

Reklama graficzna w Google – Google Display Network

Bardzo często reklama w Google kojarzy się reklamodawcom tylko z reklamą tekstową AdWords i Adsense. Tymczasem ogromny potencjał tkwi w reklamie graficznej (banerowej) jaką możemy emitować na portalach i serwisach tematycznych za pomocą Google Display Network (GDN). Tak naprawdę, obecnie jest to największa sieć reklamowa w Polsce pozwalająca dotrzeć do ponad 95% polskich Internautów, czyli prawie 17 mln miesięcznie. Za jej pośrednictwem możemy emitować reklamę banerową na witrynach z „rodziny” Google czyli: You Tube, Blogger, Gmail, Google maps, Google finance, na platformie Doubleclick Ad Exchange oferującej ponad 1 mln witryn o zróżnicowanej tematyce oraz na witrynach partnerów Google, takich jak Onet, Gazeta.pl, nk (Nasza-Klasa) czy Facebook.

* źródło: Google

Do dyspozycji mamy 2 modele rozliczeniowe CPM i CPC, oczywiście model wyceny obowiązuje taki sam, czyli aukcyjny. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że dodatkowych opłat nie wymagają formaty video, różnego rodzaju targetowania czy remarketing, jak to ma miejsce w „tradycyjnych” sieciach reklamowych.

Tak jak wspomniałem, reklamy możemy także targetować. Oprócz oczywistego geotargetowania, do wyboru mamy:

•    targetowanie kontekstowe – wówczas nasza reklama jest dopasowywana na podstawie słów kluczowych i tematyki witryn docelowych
•    targetowanie tematyczne – reklamę kierujemy na witryny o określonej tematyce, np. motoryzacja, podróże, biznes, etc. Do dyspozycji mamy ponad 1,5 tysiąca kategorii.
•    targetowanie na konkretne witryny docelowe – wówczas sami, za pomocą narzędzia Adplanner wybieramy witryny na których będzie się emitować nasza reklama.

Oprócz targetowania możemy także optymalizować kampanię i emisję reklam w czasie rzeczywistym. Możemy to robić na dwa sposoby:

  1. Optymalizować ręcznie – podwyższać/obniżać stawki za reklamy, które przynoszą bardziej/mniej wartościowy ruch; wyłączać nieefektywne placementy, zwiększać zasięg czy częstotliwość wyświetlania reklam, etc – ten sposób wymaga sporej wiedzy i doświadczenia.
  2. Skorzystać z Automatycznej Optymalizacji – wówczas ustawiamy maksymalną stawkę za emisję reklam, a narzędzie Optymalizator Konwersji automatycznie je zoptymalizuje.

Jeśli chodzi o formaty reklamowe jakich możemy użyć wybór jest bardzo duży: od tekstowych i graficznych-statycznych (jpg, gif), poprzez reklamy flash’owe, aż po formy video i rich media.

* źródło: Google

Oczywiście wybór modelu cenowego, rodzaju targetowania czy formy reklamowej jest uzależniony od celu jaki stawiamy sobie przed kampanią: czy będzie to kampania wizerunkowa czy mająca wygenerować określone konwersje. Jeśli zależy Ci na przeprowadzeniu efektywnej kampanii na sieci reklamowej Google, skontaktuj się z nami.

Jedną z największych zalet GDN jest możliwość remarketingu, czyli kierowania reklamy do użytkowników, którzy odwiedzili już nasz serwis www lecz nie dokonali w nim konwersji – ale o tym w następnym artykule 😉

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart