Reklama banerowa – nowe standardy reklamy display

Reklama banerowa – nowe standardy reklamy display

obrazekJak już spieszą informować wszystkie branżowe serwisy, z dniem 1 stycznia 2012r. obowiązywać mają nowe standardy reklamy display. Grupa Robocza Brand Adverstising Online (w skład której wchodzą wydawcy, sieci, domy mediowe oraz agencje interaktywne) działająca z ramienia Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska uaktualniła obowiązujący do dnia dzisiejszego standard. Jakie ma to znaczenie dla reklamodawcy? Ujednolicenie wymogów ułatwi i przyspieszy proces tworzenia i emisji reklam. Jeśli dla wszystkich wydawców należących do Związku np. billboard będzie oznaczał 750x100px i wagę max 40kB wystarczy stworzyć jedną kreację o wymiarach i wadze wskazanej przez standard, która będzie mogła być emitowana u każdego z tych wydawców i zaoszczędzi konieczności tworzenia kreacji dostosowanej do każdej witryny oddzielnie.

Nowy standard dotyczy m.in. zwiększenia max wag dla kreacji, czyli umożliwią emisję reklam lepszej jakości. Zmiana ta oznacza w praktyce, że wydawca musi zagwarantować reklamodawcy przyjęcie reklamy o wadze określonej w standardzie lub większej. Czyli, jeśli chcemy emisji banera o wadze 60kB gdzie w standardzie mamy 60kB, to wydawca nie ma prawa zażądać zmniejszenia tej wagi. Ewentualnie może umożliwić nam emisję „cięższej” reklamy. Standardy określają też m.in. czas trwania reklamy video, czy ilości klatek na sekundę (parametr związany z obciążeniem CPU komputera), miejsce występowania przycisku X umożliwiającego zamknięcie reklamy.

Nowe standardy są poprawką wcześniejszych, obowiązującym od września 2010. Ponieważ marketing internetowy rozwija się w bardzo szybkim tempie, istnieje konieczność ciągłego aktualizowania owych standardów. Można zapytać, czy warto się do nich dostosować. Jeśli nie jesteśmy członkami Związku lub nie należymy do żadnego wydawcy czy sieci, nikt nam nie może narzucić wymagań w stosunku do reklam, jakie przyjmujemy. Jednak jeśli nasza witryna nie jest unikatowa i nie cechuje się dużym ruchem, tudzież interesującą z punktu widzenia reklamodawcy grupą użytkowników, są duże szanse, że potencjalny reklamodawca wybierze inną witrynę, ponieważ stworzenie dodatkowej kreacji jest jednoznaczne z dodatkowymi kosztami. Warto mieć, zatem w swojej ofercie reklamowej kilka najpopularniejszych standardów. Wszelkie pozostałe formy reklamowe, w tym kontekście (możemy je nazwać „niestandardowymi”) mogą jak najbardziej urozmaicać ofertę reklamową, jednak nie zastępować tego, co jest przez większość preferowane.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart