Planowanie kampanii – nie tylko online – cz.2 – Case Study

Planowanie kampanii – nie tylko online – cz.2 – Case Study

Dziś druga część o Statystykach wyszukiwarki Google.

Na narzędzie Insights for Search można również spoglądać jak na zwierciadło działań prowadzonych w innych mediach.

Przyjrzyjmy się jednej z kampanii reklamowych znanego dezedorantu, gdzie pojawił się motyw małego gadżetu – klikacza (klikera):

reklama axe, reklama borys szyc

Źródło:Youtube.com

Oto jak wolumen zapytań kształtował się w czasie oraz po kampanii reklamowej :

reklama borys szyc, reklama axe

Widać wyraźny wzrost zapytań w maju, czerwcu i lipcu, które są skorelowane z aktywnością telewizyjną Producenta Axe.

Warto również zwrócić uwagę, że niektóre badane frazy mogą być przypisane do wielu kategorii i niekiedy zniekształcać resztę wyników:

borys szyc reklama, reklama axe

W tym wypadku duże zainteresowanie aktorem spowodowane było zmianami w jego życiu prywatnym.

——–

Z badania iProspect Offline Channel Influence on Online Search Behavior Study z 2007 możemy wywnioskować, że aż 2/3 wyszukań było inspirowanych aktywnościami w innych mediach. Między innymi:

  • w 37% reklamą TV
  • w 36% informacją od znajomego/marketing szeptany;
  • w 30% reklamą w prasie;
  • w 20% z fizyczną lokalizacją firmy;
  • w 17% z reklamą radiową.

W ankiecie można było zaznaczyć wiele odpowiedzi, dlatego wyniki nie sumują się do 100%.

——–

Warto zwrócić na to uwagę i dobrze rozplanować budżet marketingowy, aby nie dopuścić do takiej sytuacji jaka miała miejsce w czasie promocji Skody Yeti:

wygraj yeti, kampanie sem

W omawianym przypadku Marketerowi zabrakło budżetu dziennego w AdWords na kampanię, co wykorzystała konkurencja. A wystarczyło silniej zainwestować w marketing wyszukiwarek i kampanie SEM

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart