Landing page – czyli strona docelowa efektywnej kampanii online

Landing page – czyli strona docelowa efektywnej kampanii online

Dla naszych klientów prowadzimy często kampanie, które oprócz efektu brandingowego, mają na celu zebranie formularzy lub wykonanie określonej akcji. Tu zawsze pojawia się temat landing page – mini serwisu będącego stroną docelową kampanii banerowej.

Jak powinien być zbudowany skuteczny landing page?

  1. Powinien być prosty i czytelny, kierować trafiającego na niego Internautę krok po kroku do wykonania pożądanej przez nas akcji.
  2. Powinien otwierać się szybko w oknie przeglądarki – wydłużone ładowanie się strony zmniejsza jej efektywność. Najprostszym sposobem zmniejszenia czasu ładowania jest ograniczenie ilości i wagi grafiki.
  3. Musimy zamieścić na nim zalety i przewagi naszej oferty, wyróżnić się na tle konkurencji. Możemy to zrobić w punktach, dbając o to aby jeden punkt nie zawierał więcej niż 5 linii tekstu.
  4. Niezwykle istotne jest ułożenie informacji. Badania typu eyetracking (np. Nielsen Norman Group’s usability studies) pokazują, że Internauta czyta stronę od lewej jej części. W lewej części landing page umieśćmy zatem najistotniejsze informacje.
    eyetracking_corporate_site_about_us
  5. Użyjmy tych samych kolorów, podobnego layoutu jaki używamy w kampanii banerowej. Interneuta chce być bowiem pewien, że trafił na odpowiednią podstronę, po kliknięciu w baner reklamowy.
  6. Jeśli na stronie znajduje się formularz kontaktowy, zadbajmy o to aby był prosty. Nie zbierajmy w pierwszym etapie wszystkich danych osobowych, a jedynie 2-3 najistotniejsze z naszego punktu widzenia. Jeśli formularz ma posłużyć jako pierwszy etap kontaktu z handlowcem, zapytajmy Internautę o preferowaną godzinę kontaktu z doradcą.
  7. W badaniach przeprowadzonych niegdyś na Stanford University dla sklepów internetowych, 46% Internautów wskazało nieprofesjonalny wygląd serwisu jako powód nie dokonania zakupu. Ta samą zasadą powinniśmy kierować się w przypadku landing page.

Dla naszych klientów najbardziej istotna wydaje się być informacja, jak będą kształtowały się konwersje, a właściwie ile formularzy uda nam się pozyskać. Poniższy wykres pomoże nam to zobrazować.

lejek konwersji - landing page

Oczywiście na innym poziomie będą konwersje przy projekcie związanym z rozdawaniem darmowych próbek. Inne natomiast przy produktach finansowych czy sprzedaży mieszkań przez dewelopera.

Poniżej kilka przykładów interesujących landing page:

20100904_empikschool_landingpage20100904_getingbank_kalkulator_landingpage20101102_tesco_landingpage

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart